رئیس پلیس راه استان البرز گفت: البرز نیم درصد راه های کشور را دارد اما بار 18 درصد ترافیک کشور را به دوش می کشد.
کد خبر: ۷۸۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 07 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ رضا گودرزی در همایش تجلیل از راهوران نمونه استان که در چهارباغ برگزار شد، البرز را با دارا بودن دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جزو پرجمعیت ترین استان ها دانست و گفت:طی سال های اخیر محدوده های شهری و شهرک های صنعتی استان رشد داشته اند اما شبکه های راه متناسب با چنین رشد جمعیتی توسعه نیافته اند.

رئیس پلیس راه استان البرز با بیان اینکه البرز نیم درصد راه های کشور را دارد اما بار 18 درصد ترافیک کشور را به دوش می کشد، افزود: کمربند شمالی و جنوبی کرج باید تکمیل و بهره برداری شود زیرا تقاضای سفر از محورهای مواصلاتی استان و به تبع آن کلانشهر کرج بالا است.

وی بیان کرد: آزادراه تهران-شمالی می تواند به کاهش تردد در محور کرج-چالوس کمک کند؛ مسدود بودن محور شمشک-دیزین نیز یکی از دلایل افزایش ترافیک در محور کرج-چالوس است و فرآیند امدادرسانی را نیز با مشکلاتی مواجه می کند.زیرساخت‌های مواصلاتی استان نسبت به جمعیت ضعیف است.

گودرزی اظهار کرد: تراکم جمعیت و همجواری با پایتخت و نیز شاهراه مواصلاتی بیش از 13 استان کشور بودن تأثیر بسزایی در ترافیک استان دارد. پلیس راه استان البرز با هفت پاسگاه ثابت و یک پاسگاه عملیات ویژه ترافیک جاده های آسفالت با یک هزار و ۳۸۲ کیلومتر را مدیریت و کنترل می کند.رئیس پلیس راه استان البرز با اشاره به اینکه البرز بیش از ۷۶ کیلومتر آزادراه و ۹۴ کیلومتر بزرگراه دارد، مطرح کرد: 157 کیلومتر جاده اصلی، 77 کیلومتر جاده فرعی و 978 کیلومتر جاده روستایی در البرز وجود دارد. طول محورهای روستایی استان بر اساس حوزه های پاسگاه های تابعه در محورهای کرج-چالوس، ماهدشت، اشتهارد و کرج-قزوین به ترتیب 69، 65، 52 و 785 کیلومتر است.وی اظهار کرد: پلیس راه البرز در سال ۹۶ و اردیبهشت ماه سال گذشته به عنوان پلیس راه برتر و نمونه کشوری در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای محورهای روستایی انتخاب شد. پلیس راه البرز در تیرماه سال جاری نیز به عنوان پلیس راه نمونه کشوری در کنترل سوانح و حوادث رانندگی و تعداد تلفات ناشی از آن در محورهای روستایی انتخاب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار