رییس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تشکیل و برگزاری اولین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی از تعیین شعب ویژه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در تمامی حوزه‌های قضایی استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۷۸۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 07 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین فاضلی اظهار کرد: قانون وظایفی را در قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات بر عهده قوه قضائیه نهاده است که با توجه به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه ۱۳۹۸ رئیس محترم قوه قضائیه اخیرا «بخشنامه تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی» را صادر کردند.

وی همچنین از تشکیل کارگروه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در فضای مجازی نیز خبر داد و بیان کرد: برای این منظور دستگاه های متولی مکلف شده اند ضمن رصد فضای مجازی زمینه های لازم برای پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با هشدار نسبت به هرگونه استفاده از اموال عمومی و بیت المال برای مقاصد انتخاباتی توسط نامزدها یا نزدیکان آن‌ها گفت: اداره کل بازرسی استان ماموریت دارد نسبت به رصد دقیق و معرفی خاطیان به دستگاه قضایی اقدام کند.

فاضلی همچنین هرگونه سوء استفاده از احساسات و عواطف اقوام و دادن وعده‌های انتخاباتی واهی به ‌آن‌ها را مستوجب تعقیب قضایی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه قومیت‌های مختلف ساکن استان هستند و در فضایی توام با آرامش و احترام با یکدیگر زندگی می‌کنند نامزدها از هرگونه تحریک احساسات یا توهین به اقوام و اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز پرهیز کنند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز همچنین با هشدار نسبت به هرگونه اخلال و تعرض به نشست‌ها و کمپین‌های انتخاباتی و یا توهین به نامزدها تصریح کرد: با هرنوع رفتاری که مخل آرامش جامعه باشد یا به حضور حداکثری مردم در انتخابات آسیب بزند برخورد قضایی خواهد شد.

وی در پایان از دستگاه‌های متولی انتخابات خواست تا با توجه به تهیه، گردآوری وابلاغ منشور اخلاقی انتخابات بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری توسط دادگستری کل استان البرز به آگاه سازی نامزدها و برگزاری انتخابات پرشور با کمترین حاشیه کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار