رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با اشاره به برپایی ۶۷ موکب توسط هیئات مذهبی استان در کشور عراق، گفت: البرز ۲۲۰ دستگاه کامیون و تریلر برای انتقال موادغذایی و سایر نیازهای پیاده روی اربعین حسینی اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۸۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 07 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سلیمان شکری با بیان اینکه اکنون در مرحله انتقال محموله به کشور عراق هستیم، افزود: اکنون پیشقراولان خدمات‌رسانی استان البرز در حال برپایی موکب‌ها در عراق  هستند.

وی اظهار داشت: این موکب‌ها بایستی از ۲ روز آینده همزمان با ۱۰ ماه صفر خدمات‌رسانی به زائران اربعین را آغاز کنند.

وی گفت: از ۲۲۰ کامیون تا کنون ۹۵ دستگاه کاپیتاژ (آماده حمل و نقل بار) شده که ۸۴ دستگاه آن به سمت کشور عراق حرکت کرده و ۳۴ دستگاه آن از مرز مهران خارج و وارد کشور عراق شده اند.

شکری اظهار امیدواری کرد که در این فرصت باقی مانده تا اربعین بتوانیم مراحل قانونی اعزام تمام کامیون‌ها توسط گمرک استان انجام شده و از مرز خارج شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز افزود: تمام محموله‌های اعزامی از طریق کمک‌های مردمی و خیرین جمع آوری و تهیه شده و شاهد هستیم که در سال‌جاری مردم این استان علیرغم تمام فشارهای اقتصادی برای امام حسین (ع) کم نگذاشته‌اند.

وی اضافه کرد:‌به طوریکه برای پخت نان در موکب‌ها کارخانجات آرد استان البرز ۳۰ تن آرد را اهدا کرده‌اند.

شکری بیان داشت: موکب‌های ‌استان البرز در ایام پیاده‌روی اربعین پذیرایی از حدود ۴۰ هزار زائر را متقبل شده ولی پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ هزار زائر را پذیرایی کند.

از مجموع ۶۷ موکب استان البرز، ۲۴ موکب در کربلا، ۲۸ موکب در نجف و ۱۵ موکب در مسیر راهپبمایی نجف به کربلا مستقر خواهند شد.

سال گذشته استان البرز ۵۲ موکب در عراق برپا کرد که امسال به ۶۷ موکب رسیده است.

موکب‌های استان البرز از ۱۷ مهرماه تا دوم آبان ماه  در مسیرهای تعیین شده خدمات‌رسانی خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار