مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که چهار هزار نفر از آنها سرپرست خانوار هستند.
کد خبر: ۷۸۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 08 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ اسدالله حیدری اظهار کرد: علاوه براین، بهزیستی ۱۶ هزار خانواده را تحت پوشش خود قرار داده و به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به آنها خدمات رسانی می‌کند.

وی افزود: اکثریت خانواده‌هایی که تحت حمایت بهزیستی قرار دارند حتی در تامین سرپناهشان نیز با مشکل مواجهند و در شرایط  اقتصادی کنونی حمایت از آنها کار ساده‌ای نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر قشر ضعیف جامعه برای زندگی با مشکلات زیادی مواجه هستند، تصریح کرد: جنگ اقتصادی مهمترین دلیل گسترش فقر در جامعه است و در این شرایط لازم است خیرین در کنار دولت قرار بگیرند تا بخشی از مشکلات قشر ضعیف جامعه مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه اختلاس برخی دستگاه‌ها باعث شده خیرین رغبت چندانی برای کمک به سازمان‌های دولتی نداشته باشند، اظهار کرد: این اختلاس‌ها به ضرر قشر محروم جامعه تمام شده است.

حیدری تاکید کرد: در ایران ۲۷۰ هزار مدیر وجود دارد که از این تعداد برخی هستند که از صندلی خود سوء استفاده می‌کنند ولی مردم نباید به واسطه عملکرد نادرست آنها به طور کل از کمک به سازمان‌هایی مثل بهزیستی که رسالتش کاهش دردهای جامعه است، دست بکشند.

وی  با بیان اینکه  البرز به دلیل همجواری با پایتخت و مهاجرپذیری شرایط خاصی دارد، گفت: اغلب مهاجرین البرزی از طبقه فرودست جامعه هستند که با هدف امرار معاش و اشتغال به این استان مهاجرت کرده اند به همین دلیل خدمات رسانی به آنها با مشکلات بیشتری مواجه است.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به اینکه امکانات بهزیستی برای خدمات رسانی به جامعه هدف محدود است، گفت : در حال حاضر حدود پنج هزار زن سرپرست خانواده تحت سرپرستی بهزیستی هستند که گذراندن زندگی برای آنها که اغلب چند فرزند دارند به سختی انجام می‌شود و کمک بهزیستی هم آنقدر نیست که مشکل چندانی از آنها حل کند چون به عنوان مثال کمک معیشیت بهزیستی به یک  خانواده بالای  چهار نفر ماهی ۵۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون ۷۰۰ کودک کار و خیابان در شهر کرج ساماندهی شده اند اما در شرایط اقتصادی سخت  فعلی ساماندهی تمامی این افراد ممکن نیست.

وی ادامه داد: جالب این جاست در شرایط فعلی اعتبارات بهزیستی نه تنها افزایشی نداشته بلکه کاهش هم داشته و حالا ما با حجم انبوهی از نیاز مواجهیم که اعتباری برای تامین آنها نداریم به عنوان نمونه یک دستگاه ویلچر ۷۰۰ هزار تومانی را باید دو میلیون تومان بخریم.

وی گفت: در شرایطی تورمی امروز خدمات رسانی به جامعه هدف با اعتباراتی که افزایشی ندارد، به سختی انجام می‌شود به همین دلیل از خیرین تقاضا می‌شود در این مسیر مثل همیشه در کنار بهزیستی باشند تا بتوانیم در کنار هم دردی از قشر آسیب دیده و محروم جامعه کم کنیم.

برچسب ها: بهزیستی ، معلول ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار