برای تأمین آسایش و سلامت شهروندان صورت می گیرد؛
معاونت خدمات شهری شهرداری اردبیل از اجرای طرح زنده گیری سگ های ولگرد در سطح شهر خبر داد و گفت: این طرح در راستای تأمین آسایش و سلامت شهروندان و حفظ حقوق حیوانات صورت می گیرد. به گفته وی محلی واقع در نزدیکی مرکز پرورش گل و گیاه شهرداری به منظور نگهداری از سگ های ولگرد تعیین شده است.
کد خبر: ۷۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 18 August 2015

معاونت خدمات شهری شهرداری اردبیل از اجرای طرح زنده گیری سگ های ولگرد در سطح شهر خبر داد و گفت: این طرح در راستای تأمین آسایش و سلامت شهروندان و حفظ حقوق حیوانات صورت می گیرد.

به گزارش تابناک اردبیل، سید محمد مدنی در این باره توضیح داد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات مهم بهداشتی و اجتماعی در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور پرسه سگ های ولگرد در معابر عمومی است و با توجه به اینکه بسیاری از بیماری ها از طریق حیوانات به انسان قابل انتقال است و می تواند سلامت جامعه را به مخاطره بیاندازد، امروزه در هیچ نقطه ای حضور آزاد سگ های بدون صاحب در خیابان ها امر پذیرفته شده ای نیست.

اجرای طرح زنده گیری سگ های ولگرد در سطح شهر اردبیل

وی در همین خصوص تصریح کرد: بنابراین لازم است اقدامات اساسی در خصوص کنترل اصولی این حیوانات بعمل آید که در این راستا و بر اساس مفاد بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها، جلوگیری از شیوع امراض سرایت کننده به انسان و حیوان و ...، و جمع آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد جزو وظایف شهرداری ها شناخته شده است.

مدنی مواردی همچون کنترل بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان و جلوگیری از افزایش جمعیت سگ های ولگرد - کاهش میزان حیوان گزیدگی و کاهش هزینه های برنامه های کنترلی - تامین آسایش عمومی در شهرها و ممانعت از آلودگی پارک ها و تفرجگاه ها(تامین حقوق شهروندی) و همچنین تامین حقوق حیوانات و ارتقای سطح آگاهی صاحبان سگ در زمینه نحوه نگهداری سگ ها را از جمله مواردی برشمرد که از دلایل ضرورت اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های ولگرد بیان گردیده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری اردبیل نیز به دنبال ابلاغ آئین نامه شیوه نظارت بر نحوه نگهداری سگ های گله و نگهبان از سوی وزارت محترم متبوع، ضمن منسوخ نمودن روش های کنترلی قبلی، با تعیین و آماده سازی محل نگهداری سگ های ولگرد، اقدام به عقد قرارداد با بخش خصوصی جهت زنده گیری سگ های ولگرد در سطح شهر نموده است.

معاونت خدمات شهری شهرداری اردبیل اضافه کرد: امیدواریم که این معاونت با این اقدام بتواند در راستای تامین آسایش و سلامت شهروندان در این زمینه به وظایف خود عمل نموده باشد که در این راه قطعاً نیازمند همکاری شهروندان گرامی در شناسایی محل های تجمع و جمع آوری سگ های ولگرد هستیم.

وی همچنین در پایان سخنان خود با ارائه توضیحی خاطرنشان کرد: سگ بدون صاحب به سگی اطلاق می شود که فاقد صاحب مشخص، قلاده و شناسنامه بوده و در معابر و مکان های عمومی رها شده باشد و طبق قانون مجازات اسلامی در صورت وارد نمودن هرگونه خسارت به شهروندان، پرداخت غرامت بروز هرگونه حادثه بر عهده نگهداری کننده سگ می باشد.

محلی واقع در نزدیکی مرکز پرورش گل و گیاه شهرداری به منظور نگهداری از سگ های ولگرد تعیین شده است.

اجرای طرح زنده گیری سگ های ولگرد در سطح شهر اردبیل

اجرای طرح زنده گیری سگ های ولگرد در سطح شهر اردبیل


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
taroatapikatma
|
-
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
طرح خوبیه ولی ای کاش کاری برای این کامیون ها و ماشین های سنگین که در بعضی شهرک ها پارک می کنند و باعث عزیت و آزار مردم می شوند بکنید علی الخصوص شهرک سینا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار