مدیر کل بازرسی و امور حقوقی استاندار کرمانشاه، در نشست خبری با اهالی رسانه به ارائه آمار و عملکرد این سازمان پرداخت.
کد خبر: ۷۸۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 09 October 2019

 به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله عزیزی، در نشست خبری با اهالی رسانه ضمن خوشامدگویی به خبرنگاران، گفت: شفافیت عامل ایجاد اعتماد بین مردم است. اگر می‌خواهید استان از این وضعیت خارج شود میدان را برای انسان‌های شایسته آماده کنید.

مدیر کل بازرسی و امور حقوقی استاندار،افزود: وظیفه ما نظارت‌ و پایش در حوزه ارتباطات مردمی است و در یک سال اخیر اقدامات زیادی در این رابطه انجام دادیم و تلاش کردیم در این سامانه ارتباطات فرهنگی همچنین ارتباط مردم و مسئولین را سهل کرده و با حمایت استاندار کرمانشاه مدیران نیز ما را در این امر یاری می کنند.

 

عزیزی، ۱۱۱ را شماره تماس سامانه دولت اعلام کرد همچنین از مردم خواست نظرات و انتقاداتشان را در این سامانه اعلام کنند و در این خصوص ابراز داشت: کارشناسان ما مکالمات را رصد و در حال حاضر هر روز ملاقات مردمی داریم و مرتبا به شکایات مردمی رسیدگی می‌کنیم. به علاوه در حوزه بازرسی شهرستان‌ها هرگز غفلت نکردیم. ۱۴ فرمانداری، ۳۱ بخشداری، شهرداری‌ها تابعه ادارات و اکیپ‌ها در شهرستان و در کرمانشاه بین مردم هستند و پاسخگوی مشکلات آنان هستند. ۹۰ دستگاه اجرایی استان در قالب فرمت نقاط قوت و نقاط ضعف و کمبود‌ها را پایش و نظارت می کنند و نیز در ایام نوروز بازرسان ما در شهرستان‌ها حاضر شوند.

 

 وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۳ طرحی را ارائه و به سندی برای وزارت کشور در جهت ارزیابی نوروز تحت عنوان طرح تکریم ارباب رجوع،تبدیل شد. در حال حاضر، ۹۰ دستگاه اجرایی در ۲ بخش، شامل فیزیک کار در طرح تکریم ارباب رجوع هست. این طرح را در قالب ۸ کمیته در استان اجرا و برای حفظ جایگاه مردم در نظام اداری طبق گفته مقام معظم رهبری که فرموند: هر اداره‌ای که مردم در آن احساس حقارت می‌کنند جز نظام جمهوری اسلامی نیست.

 

مدیر کل بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه در حوزه با اشاره به ۲۳ ملاقات مردمی با استاندار، در زمان تصدی اش انجام شده است، ابراز داشت: ۱۰۷۰ نفر از مردم استاندار را ملاقات کرده اند که نسبت به سال گذشته رشد داشته است. ارزشیابی مدیران و فرمانداران مطابق با قانون از سال ۹۶ با دفتر عملکرد است. ما سوالات مردمی را رصد و موظف به ارائه مستنداتی دال بر پروژه سال هستند که در کارنامه مدیر قرار بگیرد.

 

عزیزی شاخص‌ها ارزیابی را ۸ مورد عنوان کرد و گفت: ارتقا وضعیت پایدار داخلی، توسعه مشارکت و نشاط سیاسی، هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی، مدیریت بحران، صیانت از حقوق شهروندی وارتقا سلامتی نظام اداری مقابله با فساد را جز این شاخص ها است. پس از ثبت فرمانداران ۱۱ دفتر تخصصی استانداری، گفته فرمانداران را راستی آزمایی می‌کنند و ما پس از نظر کارشناسی برای وزارت کشور ارسال می‌کنیم. امسال ۳ تن از فرمانداران ما نمونه معرفی شدند. از ابتدای پاییز سال ۹۵ تا ابتدای پاییز ۹۷ در ۷ نمابر ۳۸ مولفه یک شاخص دارد.

 

عبدالله عزیزی با استناد به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر عدم وجود فساد سیستمی در کشور، هرگونه فساد سیستمی در سطح ادارات استان کرمانشاه را رد و فساد‌ها موردی را قابل پیگیری اعلام کرد، و در این راستا یادآور شد: شفافیت و سلامت اداری ۴ مولفه دارد، شامل توزیع کالای قاچاق، میزان شیوع رشوه در ادارات و اعمال نفوذ و تبانی در معاملات حکومتی.

 

مدیر کل بازرسی و امور حقوقی استانداری همچنین به ارائه آماری در خصوص عملکرد این سازمان پرداخت و اعلام کرد: در نیمه اول سال ۹۸، ۱۶۱ جلسه ملاقات عمومی با مردم حدود ۴ هزار ۱۵۶ نفر برگزار شد و در نیمه دوم سال ۹۸، ۲۵ هزار و ۸۵۹ تماس داشتیم شامل ۲۵ هزار و ۶۰۱ دقیقه مکالمه که برقرار شده است. همچنین در نیمه اول سال ۹۸، ۲۱ هزار و ۳۶۶ تماس تلفنی با سامانه ۱۱۱ گرفته شده است.
این درخواست‌ها به صورت تلفنی و حضوری ثبت می‌شود و از طریق سامانه دولت به دستگاه‌ها مربوطه ارجا می‌شود.

 

وی نیمه دوم سال ۹۷ را دوره‌ای با بیشترین ارجا به دستگاه‌ها معرفی کرد و تصریح کرد: ارجا به بهزیستی، تعاون، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مسکن، اقتصاد و دارایی، کمیته امداد بوده است و در نیمه اول سال ۹۸،
۵ هزار و ۶۴۱ مورد ثبتی داشتیم و بیشترین ارجا به بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیریت امور شعب بانک ملی بوده است. مهمترین موضوع ثبت شده یکی مساعدت مالی در
مجموعه، ثبت فراوانی، تسهیلات بانکی، اشتغال و کارآفرینی بوده است. به علاوه امسال ۵۰۰ مورد وام ۵ میلیونی به صورت قرض الحسنه ارائه شده است.

 

عزیزی در پایان شکایت از دستگاه‌ها اجرایی را در طول یکسال فعالیت ۳۶۴ مورد اعلام کرد و گفت: مطابق با قانون سعی کردیم حق ارباب رجوع استیفا شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار