رئیس پلیس راه استان البرز گفت: راه‌اندازی و گسترش اماکن خدمات‌دهی به گردشگران در راه‌های پرتردد این استان ضروری است.
کد خبر: ۷۸۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ 09 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سرهنگ رضا گودرزی اظهار داشت: با توجه به کثرت سفر به ویژه در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - کرج - قزوین انتظار می رود امکانات لازم برای پذیرایی از گردشگران در این راه ها فراهم شود.

وی ادامه داد: استان البرز شاهراه ۱۴ استان کشور بوده و مسافران هنگام ورود به این استان باید مسافت زیادی را طی کردند که نیاز به استراحت در طول مسیر دارند.

رئیس پلیس راه البرز بیان داشت:بررسیها نشان میدهد که بخشی از تصادفات جاده ای در این استان مربوط به خستگی رانندگان بوده که با ایجاد مکانهای مناسب برای استراحت رانندگان و مسافران می توان از این حوادث پیشگیری کرد.

گودرزی خاطرنشان کرد که به دلیل جاذبه های دیدنی جاده کرج - چالوس مسافران داخلی  و خارجی زیادی از آن عبور میکنند که گاهی به دلیل ترافیک سنگین و اعمال محدودیت ترافیکی باید استراحت کافی داشته باشند.

این مهم نیاز به استراحت گاه، هتل و مکان های فرهنگی و دیدنی است تا بتوان زمانی را برای کاهش خستگی اختصاص دهند.

وی افزود: برای مهارترافیک و کاهش تصادفات در تابستان سال جاری علاوه بر ۲ پاسگاه موجود در جاده کرج - چالوس یک پاسگاه عملیاتی  نیز در محدوده منطقه " ری زمین " این مسیر فعال شد که زمینه کاهش ۶۰ درصدی تصادفات منجر به فوت را به دنبال داشت.

گودرزی  دربخش دیگری از سخنان خود به آمارتصادف‌های فوتی در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: دراین مدت تصادف‌های منجربه فوت ۱۱ درصد و تعداد متوفی ها هشت درصد کاهش داشته است.

همچنین در بخش تصادف جرحی و تعداد مجروحان نیز طی این مدت به ترتیب ۲۱ و ۲۲ درصد کاهش را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد که طی این مدت نیز ۳۳ درصد تصادف عابرپیاده و ۸۵ درصد موتورسیکلت افزایش یافته است.  

عابران پیاده کسانی هستند که در آزادراه ها در انتظار سرویس ایاب و ذهاب و یا نظاره گر صحنه تصادف خود و یا دیگران بوده اند که درصورت بروز تصادف به هیچ عنوان نباید از خودرو خارج شوند و وسیله نقلیه را باید سریعا به شانه خاکی راه انتقال دهند.

اکنون ۱۱ نقطه ضروری برای احداث پل عابر پیاده درآزادراه های استان البرز شناسایی و جانمایی شده که اداره کل راهداری استان البرز درصدد تامین و راه اندازی این پل ها است.

طبق بررسی کارشناسی رانندگان مقصر ۶۰ درصد از تصادف‌های منجربه فوت درراه های استان البرز بین سن ۳۰ تا ۵۰ سال بوده اند.  

علت تصادف‌های  فوتی و جرحی دراستان البرز، ۳۱ درصد تخطی از سرعت مطمئنه، ۴۱ درصد عدم توجه به جلوبوده که ۷۰ درصد علل تصادف های رخ داده دراین مدت بوده است.

گودرزی  افزود: بیشترین تصادف‌های منجر به فوت در آزادراه کرج - قزوین رخ می دهد که پلیس راه البرز با فعال کردن پنج تیم نامحسوس بین ساعت ۲۰ تا ۲ بامداد توانسته تا حدودی این تصادف ها را مهارکند.

رئیس پلیس راه استان البرز همچنین به آمار تخلفات در راه های استان البرز اشاره کرد و بیان داشت: طی سال جاری ۲۰ درصد اعمال قانون افزایش یافته است که درصد بیشتر این اعمال قانون مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده است.

سرهنگ گودرزی گفت: درسال جاری ۳۱۶ میلیون و ۶۶ هزارو ۵۸۴ مورد تردد در راه های استان البرز ثبت شده که افزایش ۴.۲ درصدی افزایش سفررا نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار