مدیرکل میراث‌فرهنگی استان البرز اعلام کرده است، درهای این خانه تا پایان سال به روی گردشگران باز می‌شود.
کد خبر: ۷۸۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ 10 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ فخرالدین صابری درخصوص مرمت و بازگشایی خانه مصدق به روی گردشگران گفت: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز خانه‌های مفاخر و مشاهیر استان البرز را شناسایی کرده است و به‌دنبال احیا و مرمت این خانه‌ها به‌منظور تبدیل به مقاصد جذاب گردشگری است.
او از پایان مرمت خانه آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در روستای گلیرد طالقان، در ماه‌های آینده به‌دست معمار عتبات عالیات و حرم امامین عسگریین در سامرا و بازسازی و مرمت خانه دکتر حشمت طالقانی مشهور به حشمت‌الاطباء از یاران میرزا کوچک خان جنگلی در شهراسر استان البرز در طالقان نیز خبر داد و گفت: خانه دکتر محمد مصدق، قهرمان مبارزه با استعمارو شخصیت تأثیرگذار ‌در نهضت ملی شدن نفت نیز در فهرست مرمت و احیا و بازگشایی به روی گردشگران است.
صابری با تأکید بر اینکه مصدق شخصیت مبارزه با استعمار در تاریخ ایران است گفت: به اعتبار نگرش ضد‌استعماری او، خانه وی در احمدآباد مرمت و به روی گردشگران گشوده می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان البرز تأکید کرد: اداره میراث فرهنگی استان البرز به‌شدت مخالف حاشیه‌سازی درباره مفاخر این استان است و معتقد است استعمارستیزی مصدق یکی از مهم‌ترین آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی در مبارزه و قطع دست استعمار از کشور است.
صابری با اشاره به پایان مطالعات مرمت خانه محمد مصدق گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای بازسازی و مرمت خانه مصدق در احمدآباد آغاز شده و حدود 100میلیون تومان نیز برای مرمت این خانه درنظر گرفته شده است.

او با اعلام اینکه خانه تاریخی مصدق هزینه زیادی برای مرمت نمی‌خواهد اعلام کرد: در بخشی از این خانه آثار و اسنادی وجود دارد که آنها نیز نیازمند بررسی، مرمت و ساماندهی هستند.

او گفت: بسیاری از اسناد متعلق به محمد مصدق در کیسه‌های پلاستیکی ریخته شده‌اند که باید ساماندهی و مرمت شوند و در ویترین‌های خاص برای بازدید گردشگران قرار بگیرند.

صابری افزود: البسه متعلق به محمد مصدق نیز توسط سرایدار خانه باغ احمدآباد به‌خوبی نگهداری شده است اما جایگاه نگهداری از آثار و البسه او نیز باید مورد تجدیدنظر قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار