احمدعلی هراتی در خصوص آخرین مراحل کار احداث کتابخانه مرکزی شهر کرج که در مجاورت پارک ابن سینای بلوار سربازان گمنام در حال اجرا است، اظهارکرد: شهرداری کرج در انجام این پروژه تعامل و همراهی خوبی با نهاد کتابخانه های عمومی استان دارد، در این راستا اداره پیمان این شهرداری قرارداد کار را به پیمانکار ابلاغ کرده و تجهیز کارگاه نیز صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۸۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 10 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز ادامه داد: اواخر هفته گذشته نشستی در شهرداری کرج با حضور مسئولان پروژه های فنی و عمرانی شهرداری، پیمانکار پروژه کتابخانه مرکزی کرج، مشاورین طرح و اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز برگزار شد که در جریان این نشست در خصوص نحوه طراحی فضاها در ساختمان کتابخانه مرکزی کرج بحث و گفتگو داشتیم.

وی در ادامه از برگزاری جلسه ای با اداره کل عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آغاز هفته جاری خبر داد و گفت: در آن جلسه نیز تمامی نیازهای ضروری عرصه ۱۰ هزار متربعی کتابخانه مرکزی کرج مطرح شد.

هراتی عنوان کرد: در ادامه کار و در مدتی کوتاه نیز نقشه های اجرایی پروژه کتابخانه مرکزی نیز به تایید دستگاه های بهره بردار یعنی نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز و شهرداری کرج می رسد.

کتابخانه مرکزی کرج سالن های قرائت خانه ۵۰۰ متری دارد 

وی با تاکید بر اینکه بعد از تایید نقشه ها عملیات احداث ساختمان کتابخانه مرکزی کرج آغاز خواهد شد، گفت: از قبل پیش بینی ها در خصوص اعتبارات این پروژه انجام شده بود و با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نهاد کتابخانه های عمومی استان و همچنین مدیریت شهری کرج برای تزریق اعتبار به پروژه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به اینکه تجهیزات کتابخانه مرکزی استان البرز توسط نهاد کتابخانه های عمومی این استان فراهم می شود، افزود: احداث کتابخانه مرکزی کرج کاری جهادی است، طبق پیش بینی های انجام شده برای انجام کارهای اجرایی و تکمیل آن در کل اعتباری ۵۲ میلیارد تومانی نیاز است، اجرای و تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی نیز دو سال به طول می انجامد.  

هراتی با تاکید بر اهمیت مشارکت و دلسوزی مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در البرز و استاندار البرز برای به ثمررساندن ساخت کتابخانه مرکزی کرج، گفت: شهرداری این کلانشهر نیز هر آنچه را برای پیشبرد پروژه کتابخانه مرکزی در سال جاری تعهد کرده است تا پایان امسال اجرایی می کند.

وی در بخش دیگری در خصوص مزیت های وجود کتابخانه مرکزی در کلانشهری مانند کرج گفت: این کتابخانه سالن های قرائت خانه وسیع تا سقف ۵۰۰ مترمربع خواهد داشت که به یقین این حجم از فضا برای مطالعه پاسخگوی حجم بالایی از مراجعان است.

اختصاص ۳۰۰ متر فضا به کودکان در کتابخانه مرکزی کرج

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به اینکه اعتقاد داریم فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از دوران کودکی نهادینه شود، افزود: در راستای نیل به این هدف بخش بسیار وسیعی از فضای کتابخانه مرکزی کرج تا سقف ۳۰۰ مترمربع برای کودکان منظور می شود تا در آن فضا مباحثی از جمله شاهنامه خوانی، قصه گویی و داستان سرایی و دیگر برنامه های مربوط به کودکان اجرایی شود.

هراتی با اشاره به اینکه آثار، کتب و نسخ خطی در فضایی ویژه در کتابخانه های مرکزی نمایش داده خواهد شد، گفت: جانمایی سالن چندمنظوره به متراژ ۳۰۰ مترمربع و همچنین لحاظ کردن فضای ویژه فعالیت های مجازی و چندرسانه ای با سالن های وی آی پی از جمله دیگر امکانات موجود در کتابخانه مرکزی شهر کرج خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در راستای حمایت از ناشرین نیز در کتابخانه مرکزی کرج فعالیت هایی را پیش خواهیم برد، گفت: با احداث این کتابخانه گامی بسیار مهم در راستای افزایش سرانه های کتابخانه ای البرز برداشته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار