نماینده کرمان در مجلس با بیان اینکه دولت موظف است مراقب معیشت مردم و مسائل اجتماعی باشد، گفت: دولت باید ثروت افراد را از میزان درآمدشان مجزا کرده و با راستی‌آزمایی اقدام به قطع یارانه‌ افراد پر درآمد جامعه کند.
کد خبر: ۷۸۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ 09 October 2019

به گزارش «تابناک» کرمان، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با تأکید بر این‌که دولت موظف است مراقب معیشت مردم و مسائل اجتماعی باشد، گفت: دولت باید ثروت افراد را از میزان درآمدشان مجزا کرده و با راستی‌آزمایی اقدام به قطع یارانه‌ افراد پر درآمد جامعه کند.

زاهدی: دولت مراقب معیشت مردم و مسائل اجتماعی باشد

وی افزود: امروزه تنها افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نیاز به یارانه ندارند بلکه چندین میلیون از جمعیت بدون حمایت هیچ نهادی مستحق دریافت یارانه هستند و حتی در تامین نان شب خود وا مانده‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، گرانی کالاها و کاهش ارزش پول ملی ضروری است تا یارانه افراد ثروتمند جامعه حذف شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه قطع یارانه پردآمدها و تزریق آن به حوزه صنعت، تولید، و کشاورزی لازمه رشد کشور است، افزود: دستیابی به اقتصاد مقاومتی و برون رفت از شرایط کنونی، لازمه قطع پرداخت یارانه نقدی دهک‌های پردرآمد است.

زاهدی با اشاره به اینکه تا کنون یارانه از دولت دریافت نکرده است، اظهارداشت: شکی در حذف یارانه پر درآمدها نیست و باید این کار را انجام دهد، براساس قانون در شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه سرعت عمل بیشتری به خرج دهد و هرچه سریعتر دهک های پر درآمد را از لیست یارانه بگیران حذف کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تا کید کرد: دولت براساس قانون برنامه ششم و بودجه سال 98  مکلف شده تا یارانه 3 دهک بالای درآمدی را حذف کند و راه گریزی برای حذف این دهک ها ندارد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار