مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در ۲ فصل سرد سال به دلیل دسترسی راحت‌تر افراد بی‌خانمان به گرمخانه‌ها و سهولت ارائه خدمات به آنان ۱۷ گرمخانه تجهیز و آماده‌سازی می‌شود.
کد خبر: ۷۸۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 12 October 2019

۱۷ گرمخانه‌ پایتخت تجهیز می‌شود

به گزارش تابناک تهران از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، سید نجم‌الدین محمدی اظهارداشت: آماده سازی ۱۵ گرمخانه مخصوص آقایان و ۲ گرمخانه مخصوص بانوان از ۱۵ مهر آغاز شده است و تا اول آبان به اتمام می‌رسد.

وی گفت: شهرداری تهران از سال ۱۳۸۳ به دنبال سرمازدگی افراد بی‌خانمان در شهر  اقدام به ایجاد و آماده‌سازی گرمخانه کرد.

محمدی با اشاره به اینکه تلاش مدیریت شهری این است که هیچ یک از افراد بی‌خانمان شب را در خیابان سپری نکنند افزود: در ۲ فصل اول سال نیز هفت گرمخانه محدود در سطح شهر فعالیت‌ می‌کنند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: این گرمخانه‌ها امکان پذیرش تا سه هزار نفر را دارند البته در صورت لزوم امکان ایجاد سریع فضاهای جدیدی در سطح شهر فراهم است.

 

آمادگی ۳۰ خودرو گشت در مناطق ۲۲ گانه


محمدی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای انتقال افراد بی‌خانمان انجام شده است گفت: ۳۰ خودرو گشت در مناطق ۲۲ گانه به طور شبانه روز فعال هستند.

وی افزود: طبق بررسی کارشناسان تعداد این خودروها در مناطقی که ضرورت دارد بیشتر و همچنین در صورت لزوم امکان افزایش تعداد این خودروها مهیاست.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه گرمخانه‌های سطح شهر از استانداردهای لازم برخوردار نیست اظهارداشت: در طول ۱۴ سال گذشته هیچ بنایی با استانداردهای گرمخانه احداث نشده بلکه با تغییر کاربری ساختمان‌های گرمخانه ایجاد شده است.
محمدی گفت: با توجه به اهمیتی که اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای این مساله قائل هستند و با پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا اعتباری برای ایجاد گرمخانه‌های استاندارد مصوب شده است که به دنبال تملک زمین برای ایجاد آنها هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار