خادم در جلسه امروز بیان کرد:
به گزارش تابناک سمنان: مراد خادم مدیرکل امور عشایر استان سمنان گفت: برای رفع مشکل برق عشایر استان 350 پنل خورشیدی توزیع شد.
کد خبر: ۷۸۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 12 October 2019

مدیرکل امور عشایر استان سمنان امروز ظهر در اولین جلسه عشایر و دومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان که در محل سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد عنوان کرد: با توجه به اینکه در برخی از حوزه های عشایری امکان دسترسی به برق نیست استفاده از انرژی های نو در دستور کار قرار دارد و در همین راستا ۳۵۰ پنل خورشیدی و ۲۴ آبگرمکن برای عشایر فاقد برق تهیه و توزیع‌شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۱۸۱ خانوار عشایری با جمعیت بالغ‌بر ۱۴۴ هزار نفر در استان سمنان مستقر هستند، تامین آب مسیر کوچ و مناطق عشایری و آب‌رسانی به صورت پایدار به همراه آب‌رسانی سیار نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

راه کار حل مشکل برق در حوزه های عشایری استانمراد خادم همچنین اضافه کرد: طولانی ترین مسیر کوچ عشایر در کشور متعلق به عشایر استان است که به طول یک هزار و۴۰۰‌ کیلومتر ادامه دارد، نگهداری و راهگشایی راه‌های عشایری از جمله اقداماتی در این ‌مجموعه پیگیری می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان سمنان: ضمن بیان اینکه بالغ‌بر یک‌میلیون راس دام سبک در اختیار عشایر استان سمنان است، تصریح کرد: ۲۳ هزار تن گوشت قرمز به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال، توسط عشایر استان در سال تولید می شود.

و در پایان سخنان خود گفت: با وجود اینکه سرانه دام عشایر استان ۳۳۰ راس برای هر نفر گزارش می‌شود که این‌ میزان حدود سه برابر سرانه کشوری است، بیشترین ‌مشتق‌گیری از شیر در بین عشایر کشور با ۳۲ نوع محصول متنوع در این خطه صورت می‌گیرد و از نظر باسوادی ۷۲ درصد بالاتر از نرم کشوری گه ۶۳ درصد است، قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار