مسئول بنیاد البرز شناسی گفت: از حدود پنج سال قبل، بیستم مهر ماه از سوی بنیاد البرزشناسی به عنوان روز ملی البرز معرفی و در دو سال گذشته نیز طی مراسمی ‌این روز به همه معرفی می‌شد.
کد خبر: ۷۸۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 13 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مهراب رجبی اظهار کرد: با اشاره به بازنگری شورای فرهنگ عمومی طی ماه‌های گذشته در خصوص برخی رویدادهای مهم استان ادامه داد: بر اساس آخرین تصمیمات اعضای این شورا بنا شد دژ مادها در محوطه ازبکی، درخت اُرس و عقاب پرطلایی به عنوان نمادهای استان باقی بمانند اما اعضا در خصوص اینکه 20 مهر به عنوان روز ملی البرز باقی بماند یک نظر نبودند.

رجبی توضیح داد: برای تعیین روزی مناسب برای روز ملی البرز از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی استان نظرخواهی شد و همگی بر مناسب بودن 20 مهر برای این روز صحه گذاشتند اما علی‌رغم این تاییدات باز اعضای شورای فرهنگ عمومی انتخاب زمان مناسب برای روز ملی البرز را به ارایه نقطه نظرات کارشناسانه تکمیلی منوط کردند و تصمیم گیری در این خصوص به آینده موکول شد.

مسئول بنیاد البرزشناسی اضافه کرد: با شرایط پیش آمده بنا شد تا تعیین روز مشخصی به عنوان روز ملی البرز از برگزاری این مراسم خودداری شود.

رجبی افزود: با توجه به اینکه طبق روال سال‌های گذشته اخباری در خصوص نحوه برگزاری این مراسم در سال جاری منتشر شده بود و کاروان سرای شاه عباسی هم به عنوان مکان برگزاری این مراسم معرفی شده بود، من دیروز از ساعت 10 تا 12 در این مکان حضور یافته و از همه کسانی که برای شرکت در مراسم روز ملی البرز حضور یافته و از لغو آن اطلاعی نداشتند، عذرخواهی کردم.

وی گفت: امیدواریم با اتفاق نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی و انتخاب زمانی درخور برای روز ملی البرز از سال آینده شاهد برگزاری این مراسم باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار