معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه:
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۱۰۰ موکب این نهاد در مسیرهای تردد زائران اربعین ۹۸ مشغول خدمت رسانی هستند.
کد خبر: ۷۸۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 15 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در حاشیه بازدید از روند خدمت رسانی اوقاف ایلام به زائران در مرز مهران گفت: این موکب ها در ۱۰ مسیر در امر خدمات‌رسانی به زوار ایرانی و غیر ایرانی اربعین حسینی فعالیت دارند.

وی، با بیان اینکه در این موکب‌ها خدمات متنوع مورد نیاز زوار اربعین حسینی در مرزهای ورودی و خروجی و همچنین در داخل کشور عراق و مسیرهای منتهی به مرزهای چهارگانه ارائه می شود، تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش مرتبط با امام حسین (ع) و از محل نذورات مردمی که به همین منظور در آستان امامزادگان جمع‌آوری‌ شده است، اقدام به برپایی موکب برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین کرده است.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امسال در مرز مهران و از محل نیت واقفان ۶ استان کشور خدمات رسانی به زائران ارایه و آشپزخانه دائمی این سازمان نیز در مهران راه اندازی شده است.

عادل با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی موکب‌های اربعین این سازمان در راستای خدمات‌رسانی به زوار، یادآور شد: اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی، برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین، حضور روحانیون و مبلغان مذهبی در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و خدمت به زوار و اهدای بسته‌های فرهنگی ازجمله فعالیت‌های فرهنگی موکب‌های این سازمان در ایام اربعین حسینی است.

وی اظهار کرد: اربعین حسینی یک رویداد بزرگ فرهنگی و مردمی است و این سازمان تلاش کرده که تمام ظرفیت‌های موجود در بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط با امام حسین (ع) را به‌ منظور تقویت این جریان بزرگ فرهنگی و مردمی استفاده کند که بعد فرهنگی اربعین حسینی مهم‌ترین شاخص این جریان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: این سازمان آمادگی دارد همکاری لازم را با خیرین و نیک اندیشان در راستای بهره‌گیری از ظرفیت موقوفات و نیت واقفین در امور عام‌المنفعه داشته باشد و آماده جذب کمک‌ها و نذورات مردمی است.

وی، با تقدیر از فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی در مرز مهران، گفت: با توجه به حجم تردد زوار اربعین حسینی از پایانه مرزی مهران راه‌اندازی و احداث آشپزخانه دائمی سازمان اوقاف و امور خیریه در این پایانه، نقش مهمی در تسریع خدمات‌رسانی به زوار دارد.

وی در این بازدید از آشپزخانه دائمی اربعین اوقاف و امور خیریه واقع در قدمگاه ابراهیم قتال در پایانه مرزی مهران بازدید و در جریان روند فعالیت این موکب و نحوه خدمات‌رسانی به زوار در مرز مهران قرار گرفت./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار