رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کارون وسعت حوضچه های پساب الکل سازی (ویناس) را در این شهرستان ۴۰ هکتار بیان کرد کرد و گفت: بوی نامطبوع اهواز و کارون در روزهای شرجی اخیر، ناشی از ویناس بوده است.
کد خبر: ۷۸۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 20 October 2019

عباس ظاهری بیان کرد: پنج حوضچه تخلیه ویناس (پساب کارخانه الکل سازی رازی) در این شهرستان به مساحت ۴۰ هکتار وجود دارد که ۲ حوضچه فعال و سه حوضچه دیگر برای رسوبگذاری است.

وی با بیان اینکه بوی نامطبوعی که از حوضچه های تخلیه ویناس منتشر می شود اعتراض مردم را به دنبال داشته، افزود: این بوی نامطبوع در روزهای شرجی شدت یافته و تا شهر کوت عبدا... مرکز شهرستان کارون، و اهواز را فرا می گیرد.

ظاهری ادامه داد: پرونده الکل سازی رازی به دلیل بوی نامطبوع در مراجع قضایی دوباره به جریان افتاده و مقرر شده که تعهدات این شرکت برای استانداردسازی حوضچه ها و مطالعات اجرایی شود.

انتشار بوی نامطبوع ویناس در اهواز از تابستان امسال دوباره آغاز شده است. پساب کارخانه الکل سازی رازی در جنوب اهواز که از صنایع جانبی نیشکر است، از حدود سال ۹۰ مشکل ساز شده و بوی نامطبوع آن در تابستان شدت می گیرد.

خرداد ۹۳ اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گزارش داد که دادگاه مدیرعامل کارخانه الکل سازی را به ۲ سال حبس و چهار ماه تعلیق از فعالیت محکوم کرده اما این حکم اجرا نشده و مهلتی معین شد تا این شرکت بوی نامطبوع را برطرف کند.

کارخانه الکل سازی در شبانه‌روز ۱۰۰ مترمکعب فاضلاب تولید می کند.

 

ادامه آلودگی هوای ۹ شهر خوزستان

مسئول آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت: هوای ۹ شهر خوزستان آلوده و ناسالم برای گروه های حساس است.

علیرضا آذریان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱صبح روز یکشنبه ۲۱ مهر، شاخص AQI اهواز، شادگان، اندیمشک، شوشتر، هندیجان، شوش، آبادان، ماهشهر و سوسنگرد را ناسالم برای گروه های حساس و هوای شهرهای بندرامام، امیدیه، گتوند، بهبهان و حمیدیه را در شرایط قابل قبول نشان می دهد.

وی افزود: رطوبت، نبود وزش باد و پایداری هوا در روزهای اخیر باعث تشدید آلودگی بوده که از شنبه شب رو به کاهش گذاشته است.

بر اساس این گزارش،  هوای ۱۰ شهر خوزستان روز شنبه در شرایط آلوده برای گروه های حساس بود که شامل دزفول، شادگان، اهواز، اندیمشک، آبادان، شوشتر، شوش، هندیجان، سوسنگرد و ماهشهر بود.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می رود و نشان دهنده میزان تمیزی یا آلودگی هوای اطراف است و اینکه آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که ممکن است افراد چند ساعت یا چند روز پس از تنفس در این هوا با آنها روبه رو شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار