رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به ضرورت استفاده کاربران از رمز یک بار مصرف‌ کارت بانکی، گفت: استفاده از این رمزها سد راه کلاهبرداران اینترنتی می شود.
کد خبر: ۷۹۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 22 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سرهنگ محمد اقبالی اظهار داشت: اجرای طرح رمزهای یک بار مصرف «OTP» ضریب امنیت تراکنش های مالی را در بستر وب دو چندان می کند.
وی خاطرنشان کرد که با توجه به افزایش جرائم اینترنتی همچون برداشت غیرمجاز یکی از دغدغه های مهم برای مسئولان ذیربط بود به همین منظور تصمیم به اجرای طرح رمز کارت یک بار مصرف به عنوان راهکاری مناسب ارائه و اجرایی شد.
صاحبان کارت های بانکی با نصب برنامه از بانک مربوطه در تلفن همراه خود می توانند برای هربار عملیات بانکی یک رمز با فرصت یک دقیقه ای دریافت و اقدام به عملیات بانکی خود کنند.
این روش امکان پیشگیری از جرائم درگاههای جعلی، کلاهبرداری، سوء استفاده از حسابهای بانکی، کلاهبرداری و سایر جرائم وجود دارد.
وی با اشاره به رشد و توسعه فناوری در جوامع امروزی، گفت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از برخی جرائم اینترنتی رمزکارت بانکی خود را دراختیار دیگران قرار می دهند که این موضوع باعث سوءاستفاده می شود.
مردم از سپردن کارت های بانکی به افراد غیر برای خرید و تراکنش درفضای مجازی خودداری کنند چرا که کارت عابر بانک و رمز یک حریم خصوصی محسوب می شود.
یکی دیگر از سو استفاده های کارت های بانکی فیشینگ است که اجرای این طرح درصد قابل ملاحظه ای ازاین جرم را کاهش می یابد.
اقبالی بیان داشت: در زمان حاضر برای خریدهای اینترنتی و انتقال وجه رمز دوم ثابت وجود دارد که برای یک تراکنش باید آیتم های اصالت کارت نیز وارد شود که این مهم سبب سواستفاده احتمالی برای کلاهبرداران می شود.
برای استفاده از رمز های یک بارمصرف بانک ها روی اپلیکیشن موبایل ویژه خود، حساب کاربری و مشخصات کاربر را فعال کرده و درزمان خرید اینترنتی یا انتقال وجه آنلاین رمز یک بار مصرف ارائه می شود که فقط برای یک بار استفاده اعتبار خواهد داشت.
بانک های با تدابیرانجام شده اپلیکیشن‌های خو درا با برای اجرای رمز یک بار مصرف با استفاده از الگوریتم پیچیده‌ای تولید می‌کنند که دسترسی به آن برای هکرها بسیار پیچیده یا حتی غیرممکن شود.

تاکید دادستان البرز بر استفاده کاربران از رمز یک بار مصرف 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نیز پیش ازاین اعلام کرد که تمام بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری استان تا آبان ماه امسال باید نسبت به فعال‌سازی رمزهای دوم پویا مشتریان خود اقدام کنند.
حاجی رضا شاکرمی درنامه‌ای به دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان البرز با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی در خصوص «الزامات رمزهای پویا در تراکنش های مبتنی بر کارت و لزوم حذف ارائه رمز دوم ایستا برای تمام تراکنش ها» خواست تا نسبت به اجرای این بخشنامه در استان اقدام شود.
برهمین اساس حداکثر تا  بیستم آبان ماه سال جاری بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری استان نسبت به غیرفعال سازی رمزهای دوم «ایستا» کارت های بانکی مشتریان خود اقدام کنند.
طبق بررسی های آماری بخشی از پرونده های قضایی،  مربوط به جرائم مالی و برداشت غیرمجاز از حساب های مشتریان بانک ها در استان البرز است.
استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر بیش از ۳۰۰ شعبه بانکی و موسسه مالی و اعتباری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار