طرح میدانی سرشماری و آمارگیری زنبورستان‌ها و کندو‌های عسل در طالقان به پایان رسید و آمار‌ها نشان از کاهش ۵۰ درصدی تعداد کلنی زنبور عسل در این شهرستان دارد.
کد خبر: ۷۹۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ 22 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مسئول و کارشناس امور دام و طیور شهرستان طالقان گفت: بر اساس آمار سرشماری کشوری اخیر، ۹۰ زنبورستان در طالقان فعالیت می‌کنند که در آن‌ها ۸ هزار کندوی زنبورعسل وجود دارد.
حیدری با بیان اینکه تعداد کلنی زنبور عسل در این شهرستان نسبت به سال قبل پنجاه درصد کاهش داشته، افزود: هم اکنون میزان تولید عسل شهرستان طالقان ۲۵ تُن است.
وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل نامناسب بودن وضعیت جوی و خشک شدن زود هنگام گیاهان و گل‌ها در شهرستان طالقان، قبل از شروع زمان قانونی سرشماری، بیشتر زنبورداران به شهرستان‌ها و استان‌های مجاور کوچ کردند به طوریکه ما سال گذشته در طالقان ۲۸ هزار کلنی و کندو عسل آمارگیری کرده بودیم و امسال این تعداد به کمتر از ده هزار کلنی رسیده است.
زنبورداری نه تنها حرفه‌ای است که هیچ گونه آلودگی محیط زیستی ندارد بلکه یک سوم محصولات کشاورزی به گرده افشانی این حشره مفید وابسته اند.
شهرستان طالقان در ۸۰ کیلومتری مرکز استان البرز واقع شده و به عنوان یکی از شهرستان‌های مهم برای کشاورزی و دامداری و زنبورداری استان به شمار می‌رود.

برچسب ها: کندوی عسل ، کلنی ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار