مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: ۲۷ درصد جمعیت شهری استان البرز در محلات ناکارآمد و هدف بازآفرینی شهری سکونت دارند.
کد خبر: ۷۹۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 22 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ تقی رضایی در جلسه ستاد بازآفرینی استان البرز که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، جمعیت شهرنشین استان البرز ۷۲ درصد و جمعیت روستانشین هشت درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ درصد جمعیت شهری استان البرز در محلات ناکارآمد و هدف بازآفرینی شهری سکونت دارند و مساحت نقاط مورد هدف این طرح در استان نیز برابر دو هزار و ۲۲۸هکتار است، گفت: از ۴۰ محله هدف بازآفرینی شهری در استان البرز تاکنون ۱۵ محله مورد توجه واقع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اقدام ملی در این حوزه، گفت: ۲۲ هزار واحد مربوط به حوزه راه و شهرسازی است که فراخوان ساخت مسکن اعلام شده است مقرر است اقدامات لازم در زمین های هشت هکتاری در حسن آباد و سه هزار و ۲۰۰ مترمربعی در کلاک انجام شود امید است عملیات اجرایی ساخت مسکن در این محلات به زودی انجام شود. پ

رضایی با اشاره به انجام پروژه هایی از محل تبصره ۱۸ در سال جاری، گفت: قالب اعتبار مصوب استان برابر ۴۲.۸ میلیارد تومان بوده که تا کنون از ۲۰ درصد اعتبار منظور شده از این ردیف حدود ۹ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۹ پروژه اجرایی و ۱۲ پروژه مطالعاتی را در استان را دنبال می کنیم، گفت: این پروژه ها در سکونتگاه های حاشیه ای کرج اجرایی شده که مشتمل بر مدرسه ۱۲ کلاسه در اخترآباد و یا بهسازی و نوسازی محله مصباح و همچنین ایجاد سرای محله و پایگاه آسیب های اجتماعی در محمدشهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز افزود: در بحث تسهیلات اعطایی ساخت و ودیعه ساخت مسکن در سال جاری برای۴۵۰ واحد مدنظر بوده است که تا کنون ۱۴۹ مورد به بانک معرفی شده اند که تنها ۴ مورد به انعقاد قرارد رسیده است.

رضایی با اشاره به اینکه شرایط و سقف تسهیلات اعطایی در این قالب در شهری مانند کرج برای یک واحد تنها ۱۰۰ میلیون تومان است و این برای کمک به ساخت مسکن در این شهر کافی نیست، افزود: باید مبلغ و شرایط این وام ها بیشتر شود چون با این موقعیت فعلی تسهیلات مردم استقبال چندی به استفاده از آن ندارند.

وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه های خدمت رسان عضو ستاد بازآفرینی در استان در خصوص سهم ۳۰ درصدی خود برای کار در محلات ناکارآمد و نقطه هدف بخوبی پیش رفته اند، افزود: در حوزه شهر کرج پروژه های  ساخت مسکن ۸۰ واحدی و ۱۲۰ واحدی در کمیسیون ماده ۵ در محلات ناکارآمد این کلانشهر مصوب شده است و طرح این پروژه ها آماده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار