مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبرداد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ازاجرای ۱۳۲ عنوان برنامه فرهنگی در دهه وقف در نقاط مختلف استان خبرداد.
کد خبر: ۷۹۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 23 October 2019

به گزارش تابناک مرکزی حجت الاسلام عبدالله واحدی در جمع خبرنگاران بااشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی دردهه گرامیداشت وقف 4تا 12 آبان ماه، برگزاری همایش وقف و رسانه با حضور خبرنگاران و مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و نشریات استان، نشست تخصصی وقف با صنوف مختلف، همایش سبک زندگی اسلامی و اقتصاد خانواده با محوریت وقف را از جمله برنامه‌های این دهه وقف اعلام کرد.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان مرکزی ، برگزاری همایش‌های مختلف، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه شاخص استان، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و برگزاری نمایشگاه هفته وقف در آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) رااز دیگر اقدامات این اداره کل در زمینه ی توسعه فرهنگ وقف برشمردوگفت: دیدار کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با نماینده ولی فقیه و استاندار، تجلیل از فعالان حوزه وقف، عیادت از بیماران،برگزاری محفل انس با قرآن کریم و همایش یاوران وقف ازدیگر برنامه های این اداره کل درهفته وقف است.
وی، بهره‌برداری از هفت سوئیت هتل آپارتمان در شهرستان خنداب وبرپایی خیمه‌های معرفت در هرشهرستان در یک بقعه متبرکه با حضور روحانیان را ازدیگربرنامه های این اداره کل اعلام کرد وافزود: برگزاری مسابقه فوتسال جام احسان ماندگار با حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی و اهداء درآمد آن به کودکان سرطانی، برگزاری مسابقه پیامکی و آزادسازی زندانیان غیرعمد از دیگر برنامه‌های است که در دهه وقف دراستان مرکزی برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان مرکزی اظهارداشت: به مناسبت فرا رسیدن ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی اکرم (ص) وامام حسن مجتبی (ع) در ۶۸ بقعه متبرکه و به مناسبت فرا رسیدن ۳۰ صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) در ۸۶ بقعه متبرکه استان آیین سوگواری و برنامه‌های مختلف فرهنگی اجرا می شود.
وی با ذکر عناوین دهه گرامیداشت وقف گفت: چهارم آبان با عنوان وقف، بهره‌وری موقافات و رونق تولید، پنجم آبان با عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت، ششم آبان با عنوان وقف، خدمات اجتماعی و اجرای امینانه نیات واقفین نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه هفتم آبان با عنوان وقف، بقاع متبرکه زمینه ساز تحقق گام دوم انقلاب و هشتم آبان با عنوان وقف، محیط زیست، بهداشت و سلامت نام‌گذاری شده است افزود: عناوین نهم آبان وقف، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی، دهم وقف، وقف مهدویت و تمدن نوین اسلامی، یازدهم آبان، وقف، توسعه پژوهش و فناوری‌های دانش بنیان، دوازدهم آبان وقف، موسسات خیریه و توسعه مشارکت‌های مردمی و سیزدهم آبان وقف، رسانه، تکریم واقفین خیراندیش نام‌گذاری شده است.
حجت‌الاسلام واحدی یادآور شد : موکب حضرت سیدالشهدا (ع) اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در مسجد براثا شهر کاظمین از ۱۷ تا ۲۸ مهرماه مستقر بود و درتوزیع غذا و اسکان به زائران حسینی خدمات‌رسانی کرده است.
وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف ریشه در سیره و روش پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) دارد گفت: فرهنگ سازی و نهادینه کردن ابعاد مختلف این فریضه مهم در کشور یکی از موثرترین راه‌ها برای احیای این سنت نبوی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار