۱۲۰ هزار نمونه خون بندناف ذخیره سازی شده است که ۲ هزار نمونه آن در استان البرز جمع آوری شده است.
کد خبر: ۷۹۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 24 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: در ۳۱ استان کشور نمایندگی برای خدمت رسانی در زمینه ذخیره سازی نمونه خون بند ناف راه اندازی شده است.

دکتر ضرابی افزود: سلولهای بنیادی تا ۲۵ سال قابل نگهداری است و پس از آن با بررسی و آزمایش امکان افزایش زمان نگهداری وجود خواهد داشت.

وی گفت: سلولهای بنیادی خون بند ناف در درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری کاربرد دارد که در کشور ما بیماری های که منشا خونی داشتند نظیر سرطان خون و تالاسمی ها درمان شده است.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان ادامه داد: در ۲ سال گذشته بر گروههای کاردرمانی cp نیز اقداماتی در جهت درمان صورت گرفته است.

ضرابی افزود: اکنون علاوه بر ۳۱ دفتر نمایندگی در کشور؛ ۲ نمایندگی هم در کشورهای عمان و عراق راه اندازی کرده ایم و بیش از ۵۰ نمونه خارجی از کشورهای آسیایی و اروپایی در داخل کشور ذخیره سازی کرده ایم.

وی در ادامه اضافه کرد: سلولهای بنیادی برای کسانی که تطابق ژنتیکی دارند استفاده می شود و به همه خانواده هایی که در آستانه تولد فرزند هستند توصیه می شود این کار را انجام دهند.

ضرابی افزود: هزینه نگهداری سلولهای بنیادی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و اکنون شرایطی را فراهم کردیم که هزینه نگهداری را تقسیط کنیم.

وی گفت: در کشور ۲۰۰ پیوند با استفاده از سلولهای بنیادی انجام شده است که سهم موسسه رویان ۳۰ پیوند بوده و مابقی از سوی سازمان انتقال خون و بیمارستان شریعتی انجام شده است. در ماه گذشته نیز ۳۹ مورد ذخیره داشتیم.

ضرابی در پایان گفت: در زمینه علوم سلول های بنیادی به خودکفایی رسیده ایم و می توانیم دانش و اطلاعات خود را به دیگر کشورها صادر کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار