کد خبر: ۷۹۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 25 October 2019

مواد شوینده از دسته مواد مورد علاقه کسانی است، که نظافت منزل یکی از اولویت‌های روزمره‌شان است. معمولا اگر در کنار کسی بنشینید که علاقه زیادی به امر شستشو داشته باشد، در مسابقه نام بردن از مواد شوینده، قالب تهی می‌کنید. این افراد از کیفیت اکثر مواد شوینده باخبرند و به شما اطلاعات خوبی در مورد نحوه کار تک تک آنها می‌دهند. به نظر شما، این افراد از مضرات مواد شویند هم با خبرند؟

احتمالا درجواب سوال بالا ، ذهن شما هم به این سمت می‌رود که برای استفاده از یک ماده شوینده کافی است، تا از دستکش استفاده کنیم. اما نکته قابل ذکر در این زمینه این است که مواد شوینده فقط برای دست بد است؟ معلوم است که به جواب این سوال فکر نکرده‌اید.

آچاره قصد دارد برای حل این پرسش از مواد شستشو و مضرات آن توضیحات مختصری دهد و از شما تقاضا داریم ، اگر بار دیگر با سخنرانی یک علاقه‌مند به شوینده مواجه شدید ، بعد از گوش دادن به تعریف و تمجید از شوینده‌ها ، از او بپرسید حال ریه هایش چطور است؟ برای نظافت منزل به شخص دیگری فکر کرده‌اید؟ استفاده از اپلیکیشن نظافت منزل یکی از راه‌هاییست که کار را به کاردان بسپاریم.

معنای کلی شوینده چیست؟

شوینده‌ها موادی هستند که از آنها برای پاک کردن چربی و آلودگی از روی اجسام مختلف تلاش می‌کنیم. البته اجسام مختلف می‌توانند به معنای سطوح هم باشند. در واقع هرچیزی که شما برای شستشوی زمین ، سطوح مختلف ، لباس ، ظرف و... استفاده می‌کنید نام شوینده به خود می‌گیرد.

اولین ماده شوینده کشف شده صابون نام داشت و قدمت کشف آن به 2000 سال قبل برمی‌گردد. ما هم نمی‌دانیم قبل از آن ، از چه چیزی برای تمیزی استفاده می‌کردند اما امیدوارم همه چیز را نشسته باقی نگذاشته باشند. سیر تحول این مواد بسیار سریع پیشرفته است و دیگر چیزی از اجناس قدیمی باقی نمانده است.

شوینده ‌ها شامل چه چیزهایی می‌شوند؟

مواد شوینده و موارد استفاده در نظافت

شوینده ها انواع مختلفی دارند و برای موارد مختلفی نیز به‌کار می‌روند. معمولا شرکت نظافت منزل بهترین راهنما در معرفی این موتد هستند و در آن تجربه دارند. شوینده‌های مختلف شامل:

صابون

صابون از واکنش بین چربی و روغن‌ها به دست می‌آید. کیفیت این وسیله و پاک کنندگی آن به نوع روغنی که در آن به‌کار می‌رود بستگی دارد. صابون‌ها به دو دسته مایع و جامد تقسیم می‌شوند. صابون‌های از دسته سنتزی هستند و در هنگام ساخت آن به مواد نرم کننده نیز نیاز دارند.

شامپوها

قبل از پیدایش این ماده ، افراد موهای خودرا با سدر و کتیرا می‌شستند. کم کم ماده جدید با نام شامپو به این مواد اضافه شده و امروزه ترکیبات بسیاری از آن با رایحه‌های مختلف موجود است. البته از شامپو تخم‌مرغی فاکتور بگیرید ، این بزرگوار در تمام مراحل زندگیشون تغییر نکردند.

پودرهای شستشوی ماشین لباسشویی

پودرهای شستشوی ماشین لباسشویی بعد از اختراع لباسشویی به‌وجود آمدند و این نکته درست شبیه داستان مک دونالد و کوکاکولا است. همچنین این شوینده‌ها مواد ضد کف و اسانس های مختلف نیز هستند و همچنین به صورت مایع هم استفاده می‌شوند.

سفید کننده یا همان وایتکس خودمان

داستان سفیدکننده‌ها جالب هستند. این ماده به نام آب ژاول نیز شناخته شده ، اما همه چیز به شرکت سازنده آن بازمی‌گردد ، درست روزی که شرکت وایتکس اولین سفیدکننده‌اش را اختراع کرد ، نام خود را روی آن حک کرد.

پیامدهای مضر مواد شوینده

خیلی از اوقات ، افراد گفته‌شده و یا شرکت‌های سازنده ، ادعا دارند که محصولات شوینده کاملا بی‌خطر هستند ، اما شما چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما ، مگر می‎‌شود این مواد مضر نباشند؟ درست است که بسیاری از آنها بی خطر هستند اما تحقیقات نشاد داده که بسیاری از آنها دارای مواد شیمیایی بوده و باعث می‌شوند تا علاوه بر ضررهای فراوان برای کودکان ، وارد ریه و معده شده و همچنین آغازگر سرطان‌های زیادی نیز شوند.

بعضی دیگر از این مواد ، دارای هیدروبوتوکسی اتانول هستند و باعث قرمزی چشم می‌شوند، همچنین این مواد بر روی گلبول‌های قرمز سوار شده و به آنها آسیب می‌رسانند. فراموش نکنید شوینده‌های کف و زمین از موادی تشکیل شده‌اند که به جنین ، در شکم مادر آسیب شدیدی وارد می‌کنند. اگر در این شرایط قرار دارید می‌توانید از خدمات نظافت منزل استفاده کنید. آچاره به شما در خصوص نظافت سرویس می‌دهد و شما را از شر بیماری خلاص می‌کند.

استفاده از این مواد همچنین ضربات شدید به پوست شما وارد می‌کنند. این مواد دارای اسید هستند و به آرامی در شما نفوذ می‌کنند. در ابتدا پوست شما را خشک کرده ف سپس دارای ترک می‌کنند و در مرحله بعدی بعث اگزما و درماتیت تماسی می‌شوند. حتما شما هم هنگام دست دادن به کسانی که از این مواد استفاده می‌کنند ، متوجه خشکی پوستشان شده‌اید. درماتی تماسی می‌واند در پوست و درماتیت تنفسی در ریه ایجاد شود.

راه‌های پیشگیری از تاثیرات مواد شوینده

یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از تاثیرات مواد شوینده دستکش هستند. از دستکش‌های ضخیم ودولایه  بدون نفوذ استفاده کنید و یادتان باشد تاثیر مواد قلیایی به مراتب بدتر از تاثیر مواد شوینده اسیدی است. مواد قلیایی ظاهر آراسته‌ای دارند اما از فیلتر قرنیه عبور کرده و علاوه بر پلک ، به داخل چشم شما نفوذ می‌کنند.

بعد از اتمام کار با این مواد، مهم‌ترین نکته شستن دست‌ها است. بعد از شستن دست‌ها باید از مواد نرم کننده استفاده کنیم. ما ایرانی‌ها عاشق شوینده قوی هستیم و به طور کلی هرچیزی خطرناک‌تر باشد لذت استفاده از آن بیشتر است. پس با خودمان کنار بیاییم و از نرم‌کننده‌های خوب هم استفاده کنیم.

اپلیکیشن نظافت منزل آچاره

به تاریخ مصرف این مواد دقت کنید. شباهت آنها به مواد خوراکی زیاد است و مانند مواد خوراکی مسمومیت ایجاد می‌کنند ، فقط این‌بار در مورد پوست شما ایجاد می‌شود. از ترکیب این مواد باهم خودداری کنید. باور کنید حتی یک نوع از آنها هم کفایت می‌کند; نیازی به ترکیب جوهر نمک و وایتکس نیست. به ریه‌هایتان هم فکر کنید، گناه که نکرده‌اند. از اپلیکیشن ‌های نظافت منزل استفاده کنید و به‌جای درمان هزار بیماری در وقتتان هم صرفه‌جویی کنید.

درماتیت تحریکی زودتر از درماتیت آلرژیک بهبود پیدا می‌کند. برای از بین بردن آلرژی زمان بسیاری لازم ایت و همچنین علاوه بر آن به قسمت‌های مختلف بدن نیز آسیب وارد می‌شود. افرادی که به صورت مادزادی بیماری پوستی دارند به خودشان رحم کنند. استفاده از این سرویس‌ها باعث ضررهای زیادی به پوست آن‌ها می‌شود. لطفا بعد از استفاده از کرم‌های نرم کننده ، به هیچ عنوان دست خود را نشویید و هرچه ساخته‌اید ، خراب نکنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار