کد خبر: ۷۹۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ 24 October 2019
رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده ای این استان هشدار داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «ولی بهره‌مند» در گفت وگو با ایسنا گفت: با تحلیل و بررسی آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی، طی امروز در برخی نقاط ناپایداری‌هایی بصورت رگبار و رعد و برق(بویژه در مناطق سردسیری) دور از انتظار نخواهد بود.
وی اظهار کرد: با شروع فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه در اکثر مناطق استان شاهد بارش باران، همراه با رعد و برق در بعضی ساعات تند باد لحظه ای شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.
رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این سامانه تا اواخر وقت دوشنبه فعال بوده اما عمده فعالیت آن در روزهای شنبه و یکشنبه پیش بینی می شود.
بهره‌مند تصریح کرد: در پی این سامانه بارشی اختلال در تردد جاده ای به سبب کاهش دید افقی، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده های کوهستانی، سیلابی شدن مسیل‌ها و ظغیان رودخانه ها را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: توصیه می شود که برای کاهش خسارات احتمالی از سوی مردم استان، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران، تمهیدات لازم اتخاذ شود.
رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم‌چنین در ارتفاعات و قلل استان احتمال بارش برف وجود دارد.
بهره مند عنوان کرد: کوهنوردان بعلت شرایط جوی در روزهای جمعه تا دوشنبه از صعود به ارتفاعات خود داری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار