معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: پدیکلوزیس « شپش » یک معضل بهداشت فردی و عمومی است که افراد را در هر سن یا سطح اجتماعی و اقتصادی آلوده می سازد.
کد خبر: ۷۹۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 26 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ فرشید علیزاده اظهارداشت: براساس بررسی ها و اعلام واحد بهداشت مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از اول مهرماه سال جاری تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر شیوع این بیماری در مدارس البرز وجود نداشته  و موارد شناسایی شده نیز مربوط به طرح غربالگری عادی و انجام معاینات لازم می باشد.
وی با اشاره به اینکه از اولین روز آغاز سال تحصیلی اقدامات پیشگیرانه با هدف آموزش، تشخیص بیماری و درمان در مدارس این استان شروع شده است، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های آموزشی برای دانش آموزان و اولیا، تدوین چاپ و تکثیر بروشورهای آموزشی و معاینات غربالگری و ارجاع موارد مشکوک به نزدیکترین مراکز درمانی از جمله اقدامات انجام شده در مدارس البرز است.
علیزاده گفت: مراقبان سلامت ، کارشناسان مراکز بهداشتی در مدارس شهری و بهورزان در مدارس روستایی مسئولیت طرح غربالگری و درمان دانش آموزان مبتلا به شپش سر را بر عهده دارند.
وی یکی از سیاست ها در کنترل و پیشگیری از بیماری شپش سر را ارتقاء سطح آگاهی والدین، دانش آموزان ، اولیا و مربیان در مدارس دانست و اضافه کرد: برای مراقبان و کارشناسان سلامت آموزش و پرورش استان نیز دوره آموزشی برگزارشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: ۳۰۸ مراقب سلامت متخصص با اولویت مدارس ابتدایی بیش از ۲۳۰ هزار نفر از دانش آموزان استان البرز را تحت پوشش برنامه های مراقبتی سلامت و تندرستی را بر عهده دارند.
علیزاده تاکید کرد: در طرح غربالگری که در مدارس البرز در حال اجرا است ، دانش آموزان مشکوک به نزدیکترین مراکز درمانی ارجاع و توسط پزشک مورد معاینه تخصصی قرار گرفته و درمان برای تمام افراد خانواده با توزیع شامپو پرمترین به صورت رایگان صورت می گیرد.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب ها: شپش سر ، مدارس ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار