مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تشدید فعالیت بارشی در کشور تا اواسط این هفته، گفت: با توجه به تعطیلات پیش‌رو و احتمال افزایش سفرها توصیه می‌شود که مسافران و دستگاه‌های مسئول تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات را در نظر داشته باشند.
کد خبر: ۷۹۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶ 26 October 2019

تابناک / به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری صادق ضیائیان ضمن اشاره به این که سامانه بارشی فعال در کشور کماکان تا اواسط این هفته ادامه دارد، اظهار کرد: شدت بارش‌ها از امروز (۴ آبان) تا فردا خواهد بود. همچنین طی امروز بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.


مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که طی فردا و پس فردا (۵ و ۶ آبان ) کاهش دما در اغلب مناطق کشور قابل ملاحظه خواهد بود، تصریح کرد: این سامانه بارشی اکثر مناطق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و طی امروز بارش در آذربایجان شرقی، زنجان، نیمه شرقی کردستان، کرمانشاه، ایلام، جنوب لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، البرز، قزوین، قم، استان تهران، خوزستان و گیلان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.


به گفته ضیائیان، طی فردا استان‌های زنجان، شرق کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات شرقی البرز، خوزستان، شمال بوشهر، شمال فارس، گیلان، مازندران و گلستان تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند و بر شدت بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود.


مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در نیمه شمالی کشور کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.وی با بیان اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۵ و ۶ آبان ماه) بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی رشته کوه البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به‌صورت برف خواهد بود، گفت: فعالیت این سامانه بارشی سبب اختلال در تردد شهری، مه گرفتگی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی می‌شود. همچنین احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد.


مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: با توجه به تعطیلات پیش‌رو و احتمال افزایش سفرها توصیه می‌شود که مسافران و دستگاه‌های ذی‌ربط تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به عمل آوردند.ضائیان افزود:

دوشنبه (۶ آبان) به طور موقت بارش در شمال غرب کاسته می‌شود و گستره بارش‌ها محدود به مناطقی از غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی خواهد شد همچنین در بخش‌های از استان‌های اصفهان، شمال فارس، یزد، کرمان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش پراکنده رخ می‌دهد.


وی در ادامه گفت: سه شنبه (۷ آبان ماه) عمده بارش در شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر خواهد بود.ضیائیان در پایان اظهارکرد: فردا (۵ آبان ماه) آسمان تهران ابری همراه با بارش باران در بعضی ساعات مه رقیق ، گاهی رگبار باران و وزش باد با احتمال رعد و برق و پس فردا (۶ آبان ماه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران ، گاهی افزایش باد و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای هوا در این دو روز ۱۵ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار