معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خواستار رفع هرچه سریع‌تر مشکل ناشی از شکستن خط فاضلاب و نشست آسفالت در جاده ساحلی غربی شد.
کد خبر: ۷۹۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 27 October 2019

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص نشست آسفالت در جاده ساحلی غربی حوالی مجتمع بهشت هویزه گفت: این مشکل ناشی از شکستن خط فاضلاب در محدوده مذکور بوده که منجر به نشست آسفالت شده است.

علیرضا عالیپور با اشاره به این که متولی اصلی این مشکل شرکت آبفا و ارتش هستند و ما دخالتی در آن نداریم افزود: شهرداری اهواز به دلیل اینکه از نظر ایمنی دغدغه سلامتی شهروندان را دارد، به این موضوع ورود کرده و کار ایمن سازی را انجام می دهد.

وی ادامه داد: وجود این گودال ها، موجب غیر ایمن شدن شهر و امکان سقوط افراد و موتور سیکلت در این گودال ها می شود در نتیجه وظیفه شهرداری این است که ایمن سازی انجام دهد تا از وقوع حوادث جلوگیری کند.

وی در پاسخ به اتهام مدیرعامل شرکت آبفا اهواز گفت: علت بالا آمدن فاضلاب پر کردن محل از سوی شهرداری اهواز نیست، بلکه اگر به رفع شکستگی لوله های فاضلاب رسیدگی نکنیم فاضلاب در همان جا یا از بالا دست بالا می زند. لذامسئولین شرکت آبفا باید هرچه سریع تر نسبت به رفع خطر اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: شهرداری صرفا جهت رفع خطر، چاله های ناشی از مشکلات فاضلاب را برطرف می کند درحالیکه شرکت آبفا باید در اسرع وقت نسبت به ترمیم خطوط شکسته و لکه گیری آسفالت اقدام کند  اما در خصوص جاده ساحلی غربی حوالی مجتمع بهشت هویزه این اقدام متاسفانه با تاخیر در حال انجام است و مشکلات ترافیکی زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

علیرضا عالیپور عنوان کرد: چندی پیش نیز در بلوار پاسداران مجاورت خیابان اقبال شاهد چنین وضعیتی بودیم که به دلیل نشست ریزش شبکه فاضلاب، سطح آسفالت دچار نشست و حفره شد و این موضوع منجر به سقوط تعدادی خودرو و موتور سیکلت در حفره ایجاد شده گردید. این اتفاق ناشی از تاخیر در رفع خطوط ریزش از سوی شرکت آبفا بود و در آن مقطع نیز شهرداری به منظور رفع خطرات احتمالی برای شهروندان، صرفا به پرکردن گودال اقدام کرد.

وی همچنین در پاسخ به اظهارات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خصوص جمع آوری آبهای سطحی نیز گفت: ما در اهواز با شبکه فرسوده فاضلاب مواجه هستیم که در طول سال فوران فاضلاب در سطح معابر را بدنبال دارد. به عبارتی بالغ بر 200 نقطه سرریز فاضلاب در سطح شهر اهواز و400 شکایت از شهروندان از آدرس های سرریز فاضلاب وجود دارد که اگر این نقاط ترمیم وخطوط فاضلاب لایروبی شوند و ایستگاه های پمپاژ با حداکثر ظرفیت فعال باشند، آبگرفتگی چندانی در هنگام بارندگی نخواهیم داشت.

عالیپور افزود: موضوع دفع آبهای سطحی در شهرها بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با منابع مالی عمرانی موجود، انجام آن میسر نیست و در صورت وجود منابع، طبیعتا مشکل روزانه فاضلاب شهر که باعث خطرات زیست محیطی و بهداشتی می شود، بر مشکل 15 روزه آبگرفتگی ناشی از باران ارجحیت دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار