مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از راه اندازی ۱۱ مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه با نام افق در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۷۹۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 27 October 2019

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام ابراهیم حیدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وقف و صدقه جاری سبب تحقق آموزه‌های دینی و اسلامی است، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۲۸۹ موقوفه در مازندران وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در این استان تصریح کرد: در رشته حفظ کل قرآن موفقیت‌های استانی بیشتر از مازندران بوده و بانوان این استان در این امر از آقایان پیشی گرفتند و همچنین ۱۴ محفل برای مسابقات قرآنی در سطح مازندران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: برپایی خیمه‌های معرفت در ۲۴۹ امام‌زاده، ضیافت الهی در ۱۷۹ امام‌زاده، طرح نشاط معنوی و برپایی ۱۶۹ همایش بزرگداشت امام‌زاده از جمله برنامه‌های اجرا شده اوقاف است.

حیدری خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸۹ وقف و امسال نیز ۵۰ وقف جدید در مازندران ثبت شد و بیش از ۲۰۷ هزار رقبه در استان وجود دارد و یک هزار و ۳۶۱ امام‌زاده با بیش از ۴ هزار مسجد، حسینه‌ و اماکن مذهبی نیز در آمارها ثبت شده است.

وی در زمینه اجرای نیات واقفان بیان کرد: ۸۳ میلیارد ریال، اجرای نیت مذهبی نظیر ایام محرم و صفر، ۵۷ میلیارد ریال در قالب طرح شمیم هزینه صرف شده است و اعزام ۱۵ زائر اولی به عتبات عالیات، برپایی موکب در سامرا از دیگر اقدامات این سازمان محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یادآور شد: توزیع بیش از ۵ هزار سبد کالا بین سیل زدگان و خرید دستگاه پرتال تنفس مصنوعی برای بیمارستان امام ساری انجام شد و ۵۳۲ میلیون تومان خرید تجهیزات در اجرای نیات وقف برای این بیمارستان هزینه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار