مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: سرانه مصرف آبزیان در استان از ۱۰۰ گرم طی ۴۰ سال گذشته هم‌اکنون به ۹.۵ کیلوگرم برسد.
کد خبر: ۷۹۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 28 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، فرزاد افضلی اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۵۶ مزرعه پرورش ماهی در استان فعال است که در این زمینه برای ۳ هزار و ۵۴۸ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از افزایش سرانه مصرف ماهی در این استان خبر داد و افزود: ظرفیت‌های کم‌نظیر منابع آبی، توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری و افزایش مصرف آبزیان سبب شده تا سرانه مصرف در استان از ۱۰۰ گرم طی ۴۰ سال گذشته هم‌اکنون به ۹.۵ کیلوگرم برسد.

وی ادامه داد: نتیجه تولیدات، ساماندهی و توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری در سال ۹۷ منجر شده به تولیدات ۲۰ هزار و ۱۰۵ تنی در گونه‌های مختلف آبزیان پرورشی دست یابیم.

افضلی با بیان اینکه برنامه‌ریزی امسال برای دستیابی به تولید ۲۵ هزار تنی است، تصریح کرد: استان کرمانشاه از لحاظ مصرف ماهی در جایگاه خوبی قرار دارد، با توجه به اینکه سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۱ کیلوگرم است، ان‌شاءالله در سال ۹۸ به ۱۰ کیلوگرم خواهیم رسید.

وی در خصوص تلف شدن هزاران قطعه ماهی در رودخانه قره‌سو نیز، گفت: دستگاه قضایی، مدیرکل محیط زیست استان و دیگر مسؤولان در راس آن استانداری، بررسی ویژه‌ای در این زمینه داشته و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

افضلی به تلف شدن ماهی‌های بومی در این راستا اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ هزار قطعه ماهی تلف شده در این رودخانه فعلا گزارش شده است که برخی سودجویان با صید این ماهی‌ها اقدام به عرضه آن در بازار می‌کنند، مردم در این راستا هوشیار باشند.

این مسؤول از شهروندان خواست، ماهی مصرفی خود را از فروشگاه‌های معتبر عرضه آبزی‌پروری که دارای پروانه کسب هستند تهیه کنند به هیچ وجه از دستفروشان ماهی خریداری نکنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار