اداره کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا (۸ آبان)، از تداوم بارش‌ها در کشور خبر داد
کد خبر: ۷۹۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴ 29 October 2019

در  اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور آمده است: طی امروز (۷ آبان) در بخش‌هایی از شمال شرق کشور، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب کشور، نیمه شمالی کرمان، نیمه شمالی فارس، یزد و احتمالاً بخش‌هایی از بوشهر و خراسان جنوبی شاهد افزایش ابر و رگبارهای پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

فردا (۸ آبان) نیز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور بارش‌ها در این مناطق آغاز می‌شود و به تدریج سواحل دریای خزر را در برمی‌گیرد همچنین از بعدازظهر در دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران نیز افزایش ابر، بارش باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. این شرایط در بخش هایی از شرق و شمال شرق کشور نیز رخ می‌دهد. طی روز پنجشنبه (۹ آبان) نیز گستره فعالیت این سامانه سواحل دریای خزر، شرق و مرکز کشور، جنوب خراسان رضوی و دامنه‌های غربی و شرقی البرز مرکزی در شرق استان تهران، قزوین و سمنان را در بر می‌گیرد همچنین در شمال استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و بخش‌هایی از هرمزگان نیز رگبار باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

طی روز جمعه (۱۰ آبان) ضمن تقویت بارش‌ها در سواحل شمالی کشور، در استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز افزایش ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق خواهیم داشت. این شرایط در اوایل وقت این روز در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور و در بعضی ساعات در استان هرمزگان نیز دور از انتظار نیست.

همچنین طی روز شنبه (۱۱ آبان) نیز در نوار شمالی از شمال غرب تا شمال شرق کشور شاهد افزایش ابر و بارش باران خواهیم بود که شدت بارش در سواحل دریای خزر است. تا فردا نیز با فعالیت طوفان در شرق دریای عمان، سواحل دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج و ارتفاع موج بین دو تا ۳.۵ متر پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده آمده است: آسمان تهران فردا (۸ آبان) قسمتی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و وزش باد و حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی روز پنج‌شنبه (۹ آبان) نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار