توزیع عادلانه دانش آموز در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش استان البرز صورت نگرفته است و این توزیع ناعادلانه کیفیت آموزش را کاهش می دهد.
کد خبر: ۷۹۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 31 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز در البرز مشغول به تحصیل هستند که بیش از ۴۰۰ هزار نفر از آن ها زیر نظر نواحی چهارگانه کرج هستند.

سالار قاسمی ادامه داد: ناحیه‌ چهار آموزش و پرورش استان با ۱۱۰ هزار دانش آموز بیشترین تراکم و نواحی یک و سه تعداد کمتری را در خود جای داده اند اما ناحیه دو که مربوط به فردیس است حدود ۸۰ هزار دانش آموز دارد.

قاسمی افزود: با توجه به شهرستان شدن فردیس، پیشنهاد دادیم آموزش و پرورش این شهرستان‌ نیز مستقل شود و مکاتباتی با استاندار و نماینده های مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و مذاکراتی با وزارتخانه انجام شده تا از طریق سازمان امور استخدامی مجوزهای لازم اخذ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز  گفت: استقلال آموزش و پرورش شهرستان فردیس موجب تمرکز بیشتری بر این ناحیه می شود.

قاسمی ادامه داد: از سوی ما جمع بندی های لازم جهت استقلال فردیس انجام شده اما بقیه موارد منوط به اخذ مجوز از سوی وزارتخانه و سازمان امور استخدامی است و در حال پیگیری موضوع از طریق مراجع ذیصلاح هستیم.

قاسمی با بیان اینکه برخی نواحی برخوردار و برخی دیگر غیربرخوردار هستند، افزود: تلاش می کنیم ظرف چند ماه آینده در صورت اخذ مجوزهای لازم افزایش نواحی آموزش و پرورش استان البرز انجام شود که در این صورت مشکل کمبود نیرو نیز جبران‌ می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار