حسین بیگلری در گفتگو با تابناک:
رییس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت وامنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در عفونت‌های تنفسی تمرکز بر اصل پیشگیری با رعایت اصول صحیح بهداشت فردی و عمومی است.
کد خبر: ۷۹۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 31 October 2019

دکتر حسین بیگلری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: مهمترین اصل در کنترل و جلوگیری از انتشار عفونتهای تنفسی سرماخوردگی تا شدید ترین حالت آن که آنفولانزا است تمرکز بر اصل پیشگیری با رعایت اصول صحیح بهداشت فردی و عمومی است.


وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول کسانی که دچار بیماری تنفسی می شوند با استراحت در منزل ، مصرف مایعات بیشتر ، خودداری کردن از دست دادن و روبوسی کردن با دیگران وعدم حضور در اماکن پرجمعیت نظیر مدارس ، دانشگاهها و... از انتشار بیماری به افراد سالم جلوگیری کنند.

رئیس دبیر خانه کارگروه سلامت  افزود:افراد باید در هنگام عطسه کردن با قسمت داخلی بازو و آرنج از انتشار قطرات تنفسی در محیط جلوگیری کنند و شستشوی مکرر دستها با آب و صابون از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بیگلری تصریح کرد: گروههای در معرض خطر شامل سالمندان ، زنان باردار ، کودکان ، بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن قلبی ، عروقی ، تنفسی ، ریوی ، کلیوی ودیابتی می باشند و این افراد حتما نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام کنند اگرچه تلقیح واکسن برای همه افراد ضرورتی ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: مردم از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیکها وکورتن ها نظیر دگزامتازون در هنگام بروز عفونتهای تنفسی خودداری  کنند زیرا باعث بوجود آمدن مشکلاتی خواهد شد.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار