معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان نظرآباد از تامین ۱۰۰درصدی آب شرب این شهرستان از چاه خبر داد.
کد خبر: ۷۹۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 31 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ میلاد مرادنیا، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان نظرآباد از البرز گفت: بیش از ۹۵درصد از آب کشاورزی و صنعت و ۱۰۰درصد آب شرب شهرستان نظرآباد از چاه ها تامین می شود.

او افزود: متاسفانه افزایش بی رویه برداشت از آبخوان اثرات و تبعات جبران ناپذیری بر مخازن و منابع آب شهرستان خواهد گذاشت که جهت حل این مشکل باید در سریع ترین زمان ممکن تدابیری اندیشیده شود تا بتوان با مصرف اصولی و برنامه ریزی درست در مصرف، میزان آب منابع را برای آینده نیز کنترل نمود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان نظرآباد در ادامه با اشاره بر ضرورت توجه بر مسیر توسعه نظرآباد در مصرف آب، گفت: مصرف آب در حوزه صنعت و خدمات شهرستان نظرآباد ۱۰میلیون متر مکعب در سال می باشد که بابت ایجاد هر شغل در این دو بخش در شهرستان نظرآباد ۱۳۵۶ لیتر در روز آب مصرف می شود و همچنین مصرف در حوزه کشاورزی نیز ۶۰ میلیون متر مکعب در سال می باشد که بابت ایجاد هر شغل در این بخش ۵۵۵۵۵ لیتر در روز آب مصرف می شود که این مهم بیانگر لزوم گرایش نظرآباد به حوزه صنعت وبهره از کشت گلخانه به جای کشاورزی سنتی است.

او افزود: در مجموع مسیر توسعه شهرستان نظرآباد در رونق صنعت، گردشگری، کشت گلخانه ای و اعتماد اجتماعی نهفته است که توجه خاص کلیه روسای ادارات سطح شهرستان در بخش های مختلف به این مهم را می طلبد تا نظرآباد بتواند هرچه سریعتر در مسیر توسعه خود حرکت نماید.

مرادنیا در ادامه گفت: البته کلنگ زنی اولین شهرک گلخانه ای استان البرز در این شهرستان از جمله گام های مثمرثمر در این راستا است.

مرادنیا در خاتمه افزود: به عقیده بنده نه تنها البرز بلکه حوزه آب در کشور نیز نیازمند مهندسی ارزش اقتصادی می باشد که به طور اختصاصی برای شهرستان نظرآباد می توان بر اهمیت تعیین الگوی کشت، بستن مالیات بر کشت های پر مصرف سنتی، اصلاح شبکه آبیاری(تحت فشار)، جابجایی تخصیص آب از کشاورزی به صنعت و خدمات به جهت استفاده کمتر از منابع و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، افزایش کشت گلخانه ای، اجرای طرح تغذیه مصنوعی برای رودخانه روستاهای علی سید و نجم آباد، پلمپ چاهای غیرمجاز و... در راستای حفظ این سرمایه ملی و افزایش بهره وری آب اشاره نمود.

برچسب ها: آب شرب ، چاه ، نظرآباد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار