تاکنون دوازده نماینده زن پارلمان انگلیس به دلیل آزارهای جنسی مجبور به کناره گیری از سیاست شده اند
کد خبر: ۷۹۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 02 November 2019

تابناک / افزایش شمار زنان نماینده پارلمان انگلیس که به دلیل آزارهای جنسی از مقام خود کناره می گیرند,​ مایه نگرانی فعالان حقوق زن در این کشور شده است.

افزایش شمار نمایندگان زن پارلمان انگلیس که به دلیل آزار یا اذیت های جنسی که در دفتر کار خود با آن روبرو هستند,​ به موضوعی نگران کننده در جامعه و پارلمان انگلیس تبدیل شده است.

در حالی که در گوشه ای از لندن، مجسمه برنزی اولین نماینده زن پارلمان انگلیس آخرین مراحل تکمیل کار خود را طی می کند,​ در آن سوی دیگر و در پارلمان این کشور،​ شمار زنانی که به دلیل آزار و اذیت های جنسی در محل کارشان مجبور به کناره گیری می شوند رو به افزایش است.

نیکی مورگان,​ وزیر فرهنگ کابینه انگلیس می گوید: تهدید به مرگ هر روز برای زنان نماینده ارسال می شود,​ هر صبح که آنها ایمیل های خود را باز می کنند، با تهدیدهای این چنینی روبرو می شوند. از دیگر سو کارکنان و خدماتی های پارلمان نیز با نمایندگان زن برخوردی بی ادبانه و گستاخانه دارند.

وی که این صحبت ها را چندی پیش مطرح کرده بود اکنون تازه ترین وزیر فرهنگ مستعفی در کابینه انگلیس به شمار می آید.

تاکنون دوازده نماینده زن پارلمان انگلیس به دلیل آنچه که آزارهای جنسی و اذیت از سوی دیگران و کارکنان پارلمان خوانده شده است، یا از حزب محافظه کار خارج شده اند یا به طور کل، از دنیای سیاست کناره گرفته اند. این موضوع برای حزبی که هر دو نخست وزیر زن تاریخ انگلیس را در کارنامه خود دارد به هیچ روی موضوعی خوشایند به شمار نمی آید.

هر چند که آزارهای جنسی برای نمایندگان زن در هر دو حزب حاکم بر انگلیس گزارش شده است ولی گفته می شود نخست وزیر انگلیس گزارش های مربوط به این موارد را نادیده می انگارد و همچنان بر ادامه بحث ها و گفتمان پلشت خود بر سر موضوع برگزیت پای می فشارد.

این علامت های نگران کننده در حالیست که سه سال پیش نیز یکی از نامزدهای انتخاباتی چند روزی پیش از همه پرسی بر سر برگزیت,​ به دست یک افراطی راستگرا به قتل رسید.

از سوی دیگر زنانی که تلاش می کنند در مبارزات انتخاباتی شرکت کنند و در مکان های عمومی برای سخنرانی یا تعامل عمومی حاضر شوند، فضای فعلی را بسیار وحشتناک توصیف می کنند که هر آن امکان خطری جانی برای خود یا همکارانشان که در تبلیغات انتخاباتی فعالیت می کنند، وجود دارد.

در حال حاضر بر سر مسائل مختلف از جمله مسائل اجتماعی و از جمله برگزیت، خشمی عمده در جامعه انگلیس حکمفرما شده است و با رویه ای که در حال حاضر در جامعه انگلیس و حزب حاکم در برابر زنان در پیش گرفته شده است، دیگر کمتر زنی حاضر می شود چنین خطری را به جان بخرد و پا در این عرصه پرخطر بگذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار