مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی
حجت الاسلام واحدی گفت: نصب و استفاده از نرم افزار‌های خدمات فرهنگی در مساجد و بقاع متبرکه گامی مهم در هدایت فناوری‌های نوین و به روز بودن این اماکن است
کد خبر: ۷۹۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 02 November 2019

 

 حجت الاسلام عبدالله واحدی در هشتمین روز از دهه وقف که با عنوان وقف، توسعه پژوهش و فناوری‌های دانش بنیان نامگذاری شده است، با چند تن از پژوهشگران و فناوران شمیم تسنیم استان مرکزی که نرم افزار خدمات رسانی فرهنگی را طراحی و در ۲ مسجد اراک نصب کرده اند دیدار و گفتگو کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از جوانان و نوجوانان فعال در این موسسه افزود: فعالیت در بخش‌های مختلف به ویژه فناوری‌های نوین و بسط و گسترش آن‌ها در کار‌ها و مراکز دینی و اسلامی امری پسندیده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حمایت از طرح‌های پژوهشی در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی قرار دارد، افزود: این نهاد از این طرح‌ها استقبال می‌کند و با تمام ظرفیت خود در راستای اجرای این طرح‌ها تلاش می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ وقف باید بیش از پیش در جامعه تبیین شود، ادامه داد: نقش بقاع متبرکه در اقتصاد و اشتغال، الزامات تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، نقش وقف در کارآفرینی، نقش وقف در ارتقاء سلامت مهمترین عواملی است که باید به ان‌ها پرداخته شود و اوقاف و امور خیریه از طرح‌های اینچنینی حمایت می‌کند.

 

حجت الاسلام واحدی  با اشاره به نصب نرم افزار خدمات فرهنگی در ۲ مسجد اهل بیت (ع) محله الهیه و مسجدالنبی (ص) محله مسکن گفت: این کار گام موثری در هدایت فناوری‌های نوین در مساجد و امامزادگان است که باید جدی گرفته شود و بیش از پیش به ان پرداخته شود.

 

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه این طرح، کار بسیار خوبی است که دانش نوین را در کنار دین و اعتقاد و مسایل فرهنگی بکار گرفته است، افزود: طرح مذکور باید به خوبی مورد ارزیابی قرار گیرد و با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت، با قدرت بیشتر و کمترین نقص و کمبود در آینده در دیگر مراکز مورد استفاده قرار گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به سرعت انتقال اطلاعات و ارتباطات و گسترش فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و گفت: اعضای هیات امنای مساجد و بقاع متبرکه، ائمه جماعات و پایگاه‌های بسیج و کانون‌های مساجد باید خودشان را نسبت به فناوری‌های نوین به روز کرده و از طرح‌های پژوهشی و فناوری حمایت کنند.

 

حجت الاسلام واحدی دهه وقف را فرصت مناسبی برای کار در زمینه ترویج فرهنگ وقف و موقوفات دانست و بیان کرد: این سنت و فریضه الهی باید به هر روشی که میسر است در جامعه تبیین شود و استفاده از تکنولوژی روز و فناوری‌های نوین در عصر حاضر راهی مناسب برای ترویج این فرهنگ است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار