کارشناس تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان البرز به شهروندان هشدار داد: افراد با طراحی و ارسال بدافزار‌هایی برای کاربران از طریق پیام‌های چند رسانه‌ای کاربران را ترغیب به بازدید از لینکی خاص می‌کنند که سعی بر سرقت اطلاعات دارند.
کد خبر: ۷۹۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 03 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ کارشناس پلیس فتا استان البرز ضمن حضور در دبیرستان امام علی(ع) استان البرز اظهار داشت : مراقب باشید تا هیچگونه اطلاعاتی در مورد خود یا افراد خانواده خود را بر روی گوشی تلفن همراه خود ذخیره نکنید ، از جمله اطلاعاتی که ممکن است از طریق فرصت طلبان مورد سوء استفاده قرار بگیرد سرقت داده‌های مهم و حساس است که برای این منظور گوشی‌های هوشمند تلفن‌همراه ابزاری مناسب می‌باشند.

وی ادامه داد : افراد با طراحی و ارسال بدافزار‌هایی برای کاربران از طریق پیام‌های چند رسانه‌ای کاربران را ترغیب به بازدید از لینکی خاص می‌کند که سعی بر سرقت اطلاعات دارند.

این کارشناس پلیس فتا ادامه داد:به لینک‌های ارسالی در نامه‌های الکترونیکی و پیام‌های کوتاه ناخواسته توجه نکنید. این احتمال وجود خواهد داشت که آن‌ها شما را به یک وب‌سایت مخرب و غیر معتبر جهت ارسال ویروس و بدافزار هدایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به نکات امنیتی گفت: از امکانات امنیتی موجود در دستگاه خود به خوبی استفاده نمایید و تنظیمات امنیتی و نصب آنتی ویروس مناسب را به صورت کامل انجام دهید.

این کارشناس سایبری تصریح کرد: رمزگذاری دستگاه خود را طبق استانداردهای موجود(انتخاب رمزی پیچیده و غیر قابل حدس که ترکیبی از حروف، کارکتر، رقم و عدد باش، تغییر رمز عبور به صورت دوره ای و....) انجام دهید.

وی ادامه داد: ردیابی و مدیریت از راه دور را فعال کنید. از این طریق شما می‌توانید مدیریت گوشی خود را از راه دور کنترل نمائید این قابلیت می‌تواند در سرقت‌های فیزیکی گوشی تلفن همراه بسیار کارآمد باشد.

کارشناس تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان البرز افزود : استفاده ازامکاناتی نظیر Wi-Fi و Bluetooth و... را محدود کنید. و زمانی که نیازی نیست آن را خاموش نمایید.

کارشناس پلیس فتا گفت: کلیه مطالب آموزشی پیشگیرانه مورد نیاز را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنید و در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، پلیس فتا آماده مقابله با جرائم رایانه‌ای است و از عموم کاربران می‌خواهیم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا در بخش تماس با ما گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار