دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از ورود مدعی العموم به موضوع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌ها و مشکلات برخی زیرگذرها به لحاظ ورود آب‌های سطحی خبر داد و از شهرداری و شورای شهر کرج خواستار تشکیل کارگروهی جهت چاره اندیشی در این خصوص شد.
کد خبر: ۷۹۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 03 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حاجی رضا شاکرمی از ورود مدعی العموم به موضوع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌ها و مشکلات برخی زیرگذرها به لحاظ ورود آب‌های سطحی خبر داد و بیان کرد: در سال ۹۶ بارش برف سنگین در شهر کرج موجب مسدود شدن خیابان‌ها و کوچه‌ها و بروز مشکلات عدیده‌ای در رفت و آمد شهروندان شده بود که عملکرد ضعیف شهرداری کرج در آن مقطع موجبات نارضایتی عمومی مردم را فراهم آورد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اظهار کرد: همچنین بارش باران در فروردین سال جاری نیز موجب آبگرفتگی معابر در نقاطی از شهر و نهایتا مشکلاتی در تردد شهروندان شده و به دنبال آن نارضایتی ایجاد شد.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش باران در روزهای اخیر و مسدود شدن تعدادی از زیرگذرهای خیابان‌ها، سرازیر شدن آب‌های سطحی شهر کرج به سمت شهر ماهدشت، مسدود شدن خیابان‌ها، مشکلات بهداشتی و زیست محیطی و ورود فاضلاب انسانی به برخی خیابان‌های آن شهر نشان از عدم برنامه ریزی دقیق شهرداری کرج جهت مهار روان آب‌های سطحی دارد.

شاکرمی با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروهی جهت مهار آب‌های سطحی، ادامه داد: در این خصوص مقتضی است که ریاست شورای اسلامی و شهردار کلانشهر کرج دستور دهند تا کارگروهی متشکل از شهرداری، آبفا و سایر نهادها و دستگاه‌های ذی ربط تشکیل شود و ظرف یک ماه برای مهار روان آب‌های سطحی ناشی از بارندگی ها، رفع مشکلات برخی زیرگذرها به لحاظ ورود آب‌های سطحی و همچنین ارائه راهکار و مهار انتقال آب از جنوب شهر به سمت ماهدشت چاره اندیشی و نتیجه به دادستانی منعکس شود.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در پایان ضمن هشدار به شورای شهر و شهرداری، خاطرنشان کرد: در صورت تداوم این امر و ایجاد خسارت به شهروندان موجب مسئولیت مدنی برای شورا و شهرداری خواهد شد و در صورت ایجاد خسارت به زیرساخت‌های شهر به لحاظ اعمال قصور در انجام وظیفه منتهی به تضییع حقوق بیت المال و حقوق عمومی مطابق قانون و مقررات موجب ایجاد مسئولیت کیفری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار