کد خبر: ۷۹۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 03 November 2019
دلالان ماهی آبزی‌پروران کهگیلویه و بویراحمد را با قیمت ۲۰ تا ۲۴ هزار تومان خریداری و در بازار تهران با دو برابر این قیمت به فروش می‌‌رسانند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون چهارمین استان در زمینه تولید ماهی بوده و البته این به معنای این نیست که دیگر همه چیز تمام است بلکه هنوز جای کار بسیار داریم و ناگفته نماند ایجاد مزارع پرورش ماهی از بهترین طرح‌های دارای توجیه اقتصادی بوده که تاکنون کمتر سرمایه‌گذاری در این حوزه با شکست روبه‌رو شده است.
این روزها بازار دلالان در ایستگاه مزارع پرورش ماهی این استان رمق خاصی دارد تا جایی که ماهی سردابی با قیمت 20 تا 24 هزار تومان خریداری و در بازار تهران دوبرابر این قیمت و حتی بیشتر فروش می‌شود.
یکی از آبزی‌پروران ماهی در شهنیز بویراحمد می‌گوید: باور کنید با قیمت نهاده‌ها مورد نیاز از جمله غذا ماهی و دیگر هزینه‌های جاری همچون مزد کارگر و حامل‌های انرژی همچون برق و گاز و فروش با کمترین قیمت به جایی نمی‌رسیم و در برخی مواقع فقط با اندک سودی راضی هستیم.
یکی دیگر از سرمایه گذاران مزارع پرورش ماهی در آبسردان بویراحمد خاطرنشان کرد: یک کیلو ماهی، یک و نیم کیلو غذا به قیمت 18 هزار تومان در یک دوره مصرف دارد که با هزینه‌های تامین، نگهداری، کارگری و غیره قیمت تمام شده به بیش از 20 هزار تومان می‌رسد.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تولید سالانه ماهی در این استان را 10 هزار و 600 تن ماهی از نوع سردابی عنوان کرد و گفت: 251 مزرعه پرورش تولید ماهی در شهرستان‌های مختلف این استان به‌ویژه دو شهرستان سردسیری بویراحمد و دنا استان فعالیت دارند.
حمزه جهانبازی با اشاره به اینکه کمتر از 30 درصد تولید ماهی در استان مصرف می‌شود، عنوان کرد: مابقی در دیگر استان‌ها از جمله کلان شهر تهران به مصرف کننده می‌رسد.
وی با اشاره به فعالیت یک مزرعه پروش ماهی 270 تنی خاویاری در روستای ده شیخ شهرستان دنا، ابراز کرد: در زمینه تولید ماهی رتبه چهارم را در بین استان‌های کشور داریم.
جهانبازی جولان دلالان در بخش آبزیان استان را تائید کرد و افزود: تنها راهکاری برای فرار از این وضعیت تشکیل اتحادیه آبزی‌پروران بوده که به عنوان یک اولویت در دستور کار بوده که با تشکیل هیئت رئیسه به فکر بازاریابی باشند.
وی با تاکید بر اینکه ماهی تولیدی این استان ظرفیت صادرات به خارج از کشور را دارد، ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ماهی تولیدی این استان با کمترین قیمت توسط دلالان خرید و در بازار تهران به دو برابر قیمت خریداری شده به فروش می‌‌رسد.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: گرانی نهاده‌ها به‌ویژه غذای ماهی با قیمت هر کیلوگرم  12 هزار تومان بخش آبزی‌پروری را تحت شعاع قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار