مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز از اجرای آسفالت به روش SMA (سنگدانه ای) در مسیر اتوبوس‌های تندرو این شهر برای اولین بار و به صورت پایلوت خبر داد.
کد خبر: ۷۹۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ 05 November 2019

به گزارش تابناک تبریز، بابک شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آسفالت درشت دانه مخلوط آسفالت با ساختار سنگدانه ای درشت با تماس درشت دانه به درشت دانه است که در راه ها با آمد و شد زیاد و بار محوری سنگین استفاده می‌شود.

وی گفت: سازمان عمران شهرداری تبریز با تشکیل جلسات متعدد با حضور اساتید مراکز علمی و دانشگاهی و کارشناسان معاونت عمرانی شهرداری در خصوص حل موضوع و خرابی هایی که شامل جمع شدگی و شیار افتادگی و حرکت آسفالت در اثر فشار جانبی در حد فاصل ایستگاه ها در مسیر بی آر تی قابل مشاهده بود و با در نظر گرفتن هزینه ها و مسائل مالی و فنی پروژه، برای حل موضوع تلاش می کند.

شریفی ادامه داد: این تکنولوژی در کارخانه تازه تاسیس شده ۱۶۰ تنی سازمان عمران شهرداری تبریز که دارای امکان تولید آسفالت با تکنولوژی نوین و تولید و اصلاح قیر پلیمری و نیز افزودن مواد مضاف و الیاف سلولزی که با طراحی و تهیه دفترچه طرح اختلاط آسفالت SMA در کارخانه تولید می شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز اعلام کرد: برای اولین بار این طرح در مسیر بی آر تی حد فاصل میدان راه آهن تا خطیب استفاده شده که در این راستا شاهد کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و افزایش عمر آسفالت خواهیم بود و در مقایسه با آسفالت سنتی که در مسیر اجرا شده استحکام و مقاومت در برابر لغزندگی و تغییر شکل و دوام متمایز بوده و نیز قابلیت زهکشی و حذف آب پیمایی و کاهش میزان پاشش آب در روزهای بارانی و در نتیجه افزایش دید رانندگان و تردد امن عابرین پیاده نزدیک مسیر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :