استاندار مركزي:
استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از دره گردوی اراک گفت: ۱۰۰ هزار اصله نهال با هدف تقویت بنیه گردشگری استان، تا پایان امسال در دره گردوی اراک کشت می‌شود.
کد خبر: ۷۹۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 06 November 2019

به گزارش تابناک مرکزی آقازاده در حاشیه بازدید از دره گردوی اراک اظهار کرد: کشت این گیاهان در راستای حفظ و افزایش ظرفیت‌های گردشگری، حفظ منابع آبی، جلوگیری از فرسایش  و افزایش سطح سفره های زیر زمینی این منطقه انجام می شود.

وی ادامه داد: ۱۹ هزار اصله نهال از ابتدای سال جاری تا کنون توسط اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی در دره گردوی اراک کاشته شده و ۳۰ هزار اصله از محل اعتبارات ملی و ۵۰ هزار اصله از محل اعتبارات استانی تا پایان امسال در این منطقه کاشته می شود.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در کنار منابع طبیعی در کاشت این نهال ها تلاش کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۹ هزار اصله نهال از ابتدای سال جاری تا کنون توسط این اداره کل در دره گردوی اراک کاشته شده و کاشت ۸۰ هزار اصله نهال با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه استان از محل اعتبارات ملی و استانی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

«عبدالحسین محمدی» افزود: عملیات اجرایی ساخت ۶ هزار متر مکعب مخزن ذخیره سازی آب برای تامین آب مورد نیاز این درختان در منطقه دره گردوی اراک آغاز شده و امید است با هماهنگی مدیران استانی زمینه افزایش این ظرفیت در منطقه فراهم شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار