فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه شاره به اینکه فضای مجازی را رها کرده و کنترلی بر آن نداشته‌ایم، گفت: آسیب‌هایی که از عدم کنترل فضای مجازی بر جامعه وارد می‌شود بسیار زیاد است و بدون تعارف بخواهم بگوییم تا کنون هیچ کنترلی بر فضای مجازی نداشته‌ایم.
کد خبر: ۷۹۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ 11 November 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر ظهر امروز در همایش ملی خانواده و آسیب‌های اجتماعی که در دانشگاه آزاد اسلامی جهرم برگزار شد، اظهار داشت: به اعتقاد بنده تکدی گری، اعتیاد، خودکشی و... آسیب اجتماعی نبوده بلکه این‌ها علائم آسیب هستند.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه این مسائل درد اجتماعی بوده و یک علامت است، افزود: وجود این علائم یعنی اجتماع در مسئله‌ای دچار آسیب شده که آن را در خودکشی، اعتیاد، طلاق و .... می‌بینیم.

مدبر با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی آن چیزی است که ام‌الفساد و ریشه در تمام بدی‌ها دارد، بیان کرد: آسیب اجتماعی ریشه در جهالت دارد و اگر قرار است قدمی برداریم باید در مسئله آموزش، حکمت و معرفت سرمایه گذاری و تلاش کنیم.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه اگر آسیب اجتماعی را خودکشی، اعتیاد و ... دانستیم خط مقدم دادگستری می‌شود، تاکید کرد: زمانی که نگاه خود را به آسیب اجتماعی عوض کنیم دیگر خط مقدم دادگستری و زندان نیست بلکه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و ارگان‌های آموزشی و علمی است.

مدبر گفت: آسیب اجتماعی بسیار ریشه‌ای بوده و باید نگاه و توان خود را روی مسائل ریشه‌ای بگذاریم نه اینکه روی علائم متمرکز شویم.

وی ادامه داد: مسئله بعدی که باید آن را مطرح کرد بحث فضای مجازی بوده که البته اسم آن فقط فضای مجازی است در حالی که عین و اثر آن را در فضای حقیقی عینا شاهد هستیم.

امام جمعه جهرم بیان کرد: اگر فضای مجازی مدیریت نشود به خانواده‌ها و اجتماع آسیب‌های سنگین و زیادی وارد می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از آثار بسیار سنگین فضای مجازی از بین بردن قوه تفکر مخاطبان است، گفت: قدرت تفکر ما در فضای مجازی بسیار کم می‌شود دقیقا مانند کسی که آنقدر از ماشین حساب استفاده کرده که گاهی یک جمع و ضرب ساده هم نمی‌تواند حساب کند.

وی افزود: گاهی با امید به این که در اینترنت و فضای مجازی می‌توان به مبحثی دست پیدا کرد دیگر قدرت تفکر و تحلیل را از دست می‌دهیم و تنها به امید اطلاعاتی می‌نشینیم که به ما از طریق همین فضا القا و وارد می‌شود.

امام جمعه جهرم بلوغ زودرس، خودشیفتگی علمی و ... را از آسیب‌های فضای مجازی دانست.

رها شدن فضای افسارگسیخته مجازی

فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز در این همایش گفت: چنانچه بتوانیم کانون خانواده را محکم حفظ و حراست کنیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که همه ما دغدغه حل آن را داریم مرتفع می‌شود.

مهدی شفیعیان با بیان اینکه جوامعی که از هم پاشیده شده‌اند امروز نسخه شفا بخش خود را بازگشت به کانون خانواده می‌دانند، بیان داشت: جوامعی که از کانون خانواده به عنوان کوچترین اجتماع دور شده‌اند بر آن جامعه آسیب‌های اجتماعی بزرگ و فراوانی وارد شده و نسخه شفا بخش خود را بازگشت به خانواده بیان می‌کنند.

شفیعیان ادامه داد: کم کردن نقش مادر و لگدمال کردن نقش مادری بسیار بر روی تربیت فرزندان تاثیر گذاشته و در نهایت شاهد آثار آسیب‌هایی بر جامعه می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی را رها کرده و کنترلی بر آن نداشته‌ایم، گفت: آسیب‌هایی که از عدم کنترل فضای مجازی بر جامعه وارد می‌شود بسیار زیاد است و بدون تعارف بخواهم بگوییم تا کنون هیچ کنترلی بر فضای مجازی نداشته‌ایم.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه این همایش قرار نیست صرفا به همین چند ساعت جلسه ختم شود، عنوان کرد: کارگاه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی به صورت مستمر و منظم در جامعه هدف و با موضوع و هدف خاص در شهرستان ادامه پیدا خواهد کرد تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.

هر 4 ازدواج یک مورد طلاق

محمد اسمی، رئیس دادگستری شهرستان جهرم در این همایش بیان داشت: در مباحث اجتماعی و انسانی آموزش و پیشگیری بهتر از برخورد و مجازات است.

رئیس دادگستری شهرستان جهرم بیان داشت: آمار طلاق زیبنده کشور ما نیست و باید همه ارگان‌ها به خصوص دانشگاه‌ها برای آموزش و پیشگیری از وقوع جرم تلاش کنند.

اسمی با بیان اینکه در تمام کشورها جایگاه خانواده بالا است، گفت: در فرهنگ، جامعه و دین ما خانواده دارای مقام ارزشمند و ولایی است که باید برای حفظ و حراست از کانون خانواده تلاش و فرهنگ سازی کنیم.

وی تاکید کرد: آگاهی بخشی به مردم یکی از مباحث مهم در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار