زن جوان که همسرش را در حمام خانه به قتل رسانده بود، قبل از افشای راز جنایت به خاطر ابتلا به سرطان جان باخت.
کد خبر: ۷۹۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ 12 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ رسیدگی به این پرونده از سحرگاه ۲۲ تیرامسال و به دنبال گزارش کشف جسدی در یک قطعه زمین در شهرک وحدت در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی و تشخیص هویت پلیس آگاهی فردیس استان البرز قرار گرفت.

در تحقیقات مقدماتی مشخص شد، جسد متعلق به مرد میانسالی است که آثار سوختگی روی بدنش وجود دارد. مقتول در محل دیگری با ضربه‌های چاقو مجروح و سپس جسدش به آنجا منتقل شده و به آتش کشیده شده بود.

پس از بررسی صحنه قتل، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد که پزشک جنایی با معاینه جسد اعلام کرد مقتول ابتدا با ضربه چاقو مجروح و سپس با وسیله‌ای مانند طناب خفه شده است. کارآگاهان برای شناسایی هویت مقتول اقدام به بررسی پرونده افراد فقدانی کردند، اما هویت هیچ‌کدام با مقتول شباهت نداشت. تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا این‌که دختری با مراجعه به پلیس آگاهی فردیس از ناپدید شدن پدرش خبر داد. او به ماموران گفت: پدرم به نام احمد ۲۰ تیر امسال از خانه‌مان خارج شد و دیگر بازنگشت. در این مدت تلفن همراهش هم خاموش است و به او دسترسی نداریم.

با بررسی این شکایت مشخص شد مشخصات این مرد با مقتول مطابقت دارد. جسد هم دو روز بعد از ناپدید شدن این مرد کشف شده بود. پس از هماهنگی قضایی، خانواده مرد ناپدید شده برای آزمایش دی‌ان‌ای به پزشکی قانونی معرفی شدند، اما آن‌ها با ادعای این‌که جسد متعلق به پدر خانواده نیست از رفتن به پزشکی قانونی خودداری کردند.

با گذشت دو سال از کشف جسد، خانواده احمد اردیبهشت امسال با مراجعه به پزشکی قانونی آزمایش دی‌ان‌ای را دادند که مشخص شد جسد متعلق به احمد بوده است.

پس از شناسایی هویت مقتول، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. کارآگاهان تحقیقات را روی بستگان و دوستان مقتول متمرکز کرده و ۵۲ ماه بعد از جنایت ردپای یکی از دوستان مقتول در این پرونده به‌دست آمد و دستگیر شد. متهم در تحقیقات منکر اطلاع از جنایت شد، اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: از دوستان نزدیک مقتول هستم. روز حادثه همسر احمد سراسیمه و هراسان با من تماس گرفت و خواست خود را به خانه آن‌ها برسانم. سریع راهی خانه‌شان در شهرک وحدت شدم. وقتی وارد خانه شدم، شهلا گریه می‌کرد و با جسد غرق در خون احمد در حمام روبه‌رو شدم.

شهلا وقتی آرام شد، ادعا کرد با شوهرش درگیر شده و ابتدا او را با ضربه چاقو مجروح کرده و بعد خفه‌اش کرده است. از او خواستم که خودش را تسلیم کند، اما قبول نکرد و از من خواست جسد را به بیرون منتقل کرده و در محلی خلوت رها کنم. با کمک هم جسد را در خودروی پرایدم گذاشته و به زمینی در حوالی شهرک وحدت برده و آتش زدیم.

سرهنگ بیژن جنتی، رئیس پلیس فردیس با اعلام این خبر گفت: پس از اعترافات این مرد و تحقیقات درباره آن مشخص شد همسر مقتول دو ساعت بعد از قتل به‌خاطر ابتلا به بیماری سرطان جان باخته بود. بررسی‌های کارآگاهان درباره ادعای تنها متهم پرونده ادامه دارد.

برچسب ها: پلیس آگاهی ، قتل ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار