فرماندار شهرستان داراب گفت: با اقدام به موقع آبفا شهری و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، مشکل بو و طعم نامطلوب آب آشامیدنی این شهر برطرف شده و مجددا به حالت عادی و مطلوب برگشته است.
کد خبر: ۷۹۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ 12 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی مظفری، افزود: سهل انگاری پیمانکار ایستگاه پمپاژ و مجری طرح و همچنین انجام آزمایش بدون هماهنگی، سبب شد که روز بیستم آبان ماه 98 مقداری کلر اضافی از مخزن پنج هزار متر مکعبی وارد مخزن 2 هزار و 500 مترمکعبی الزهرای شهر داراب شود و همین امر باعث ایجاد بو و طعم نامطلوب در آب مناطقی از این شهر شد.

وی بیان داشت: پس از وقوع این اتفاق، مخزن یاد شده تخلیه، حوضچه آن شست و شو و مجددا آبگیری شد و امروز (بیست و یکم آبان) این مخزن 2 هزار و 500 مترمکعبی از نو با آب با کیفیت و استاندارد پُر و پس از آزمایش و بررسی های لازم توسط آبفا شهری و شبکه بهداشت و درمان داراب، وارد شبکه آب شهری شد.
مظفری اضافه کرد: این سهل انگاری سبب اخلال در نظم عمومی و رنجش خاطر مردم در شهر داراب شد که با عامل یا عاملان این اقدام از طریق مرجع قضایی برخورد خواهد شد.
احمدرضا رهسپار، معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب نیز اظهار داشت: تمام آزمایش‌های لازم برای اطمیینان خاطر مردم صورت پذیرفته و آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی نیز در حال انجام است که به زودی نتایج آن نیز اعلام خواهد شد.
رئیس اداره آبفا شهری داراب نیز با اشاره به حضور تیم‌های مختلف در نقاط مختلف شهرک‌های الزهرا و امام حسن مجتبی (ع) داراب به خبرنگار ایرنا بیان داشت: از صبح امروز (سه شنبه) به تعداد زیادی از واحدهای مسکونی این مناطق سرکشی و میزان کلر موجود در شبکه های آب آنها بررسی شد.
صادق جباری افزود: پس از اطلاع از موضوع نامطلوب شدن بو و طعم آب در شهرک‌های نامبرده، برای ساکنان این شهرک‌ها با تانکر آب رسانی انجام شد و در حال حاضر نیز از شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت وجود هر گونه مشکل در این زمینه با آبفا شهری داراب تماس بگیرند.
وی اضافه کرد: به دلیل وجود کلر اضافه در آب ممکن است تا ۲۴ ساعت بوی نامطلوب در خانه‌ها احساس شود که با جایگزین شدن آب سالم بدون تردید این بو نیز برطرف خواهد شد.
بر اساس اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب و بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) این شهر، هیچ گونه مراجعه‌ای ناشی از مسمومیت با گاز کلر به این مراکز درمانی گزارش نشده است.

شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار