اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های وزارت دفاع در منطقه غرب و جنوب غرب کشور امروز(۲۴ آبان) در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 16 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا ابراهیم محمودزاده مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در این مراسم اقتدار کنونی ایران اسلامی را نشئت گرفته از فرهنگ قرآنی عنوان کرد و افزود: ایران اسلامی به پشتوانه قرآن کریم مقتدر شده است.

وی با بیان اینکه نیاز به توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه داریم، گفت: برای اینکه مدیرانمان همانند سالهای دفاع مقدس جهادگر باشند، باید با فرهنگ قرآنی بیشتر عجین شوند.

وی با اشاره به اهمیت پرورش کودکان امروز به عنوان آینده سازان فردای کشور با تربیت قرآنی، از خانواده ها خواست برای تربیت قرآنی فرزندانشان بکوشند.

حجت الاسلام علی اصغر مومنی رئیس اداره عقیدتی سیاسی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در این مراسم اظهار کرد: مجموعه وزارت دفاع استعدادهای خیلی خوبی در حوزه قرآن دارد که برگزاری مسابقات قرآنی زمینه شناسایی و شکوفایی استعدادهای قرآنی را فراهم می کند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح سپس با بیان اینکه انس گرفتن با قرآن مراتبی دارد، گفت: اولین مرتبه انس گرفتن با این کتاب آسمانی نگاه کردن به آیات نورانی قرآن کریم و مرتبه بعدی آن تلاوت توام با مفاهیم قرآن کریم است، زیرا در مفاهیم قرآن کریم برنامه زندگی انسانها نهفته است.

مومنی اضافه کرد: عمل به قرآن و انتخاب سبک زندگی قرآنی بالاترین مرتبه انس گرفتن با این کتاب آسمانی است.

وی تاکید کرد: توجه به قرآن و انس گرفتن با این کتاب آسمانی خانواده ها و جامعه را از انحرافات دور نگه می‌دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده های وزارت دفاع در منطقه غرب و جنوب غرب کشور با حضور شرکت کنندگانی از استان های کرمانشاه، کردستان، همدان، ایلام، لرستان و خوزستان در شهر کرمانشاه افزود: این مسابقات در رشته های تحقیق ترتیل، حفظ، اذان و مفاهیم برگزار شد که رشته اذان و قرائت ( تحقیق) فقط ویژه فرزندان پسر برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات با حضور ۱۸۵ شرکت کننده شامل 42 پسر 42 دختر و 101 همسر، گفت: این مسابقات در رده سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۶ سال برای دختران و پسران و بزرگسالان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مسابقات در سطح 10 سازمان بزرگ وزارت دفاع برگزار شد، گفت: ‏ شرکت کنندگان در دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی شرکت کرده و به این مرحله که نهایی است، راه پیدا کردند.

بهرامی معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این مراسم با بیان اینکه در مجموعه وزارت دفاع به فعالیت های قرآنی بها داده می شود، اظهار کرد: به این منظور از سال ۸۸ مدارس تخصصی قرآن در وزارت دفاع شکل گرفته که در حال حاضر ۱۶ مدرسه تخصصی قرآنی با ۶۰۰۰ قرآن آموز در این مدارس مشغول فراگیری قرآن هستند.

بهرامی سپس با اشاره به شرکت ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم خانواده های وزارت دفاع گفت: در نهایت ۱۸۵ نفر در شش استان منطقه غرب و جنوب غرب به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

در این مراسم در هر رشته از مسابقات سه شرکت کننده به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و از کلیه شرکت کنندگان نیز به عنوان خادم القران تقدیر شد و همگی لوح یادبود هدیه گرفتند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار