مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با بیان اینکه نیازسنجی در خصوص احداث مراکز آموزشی جدید در شهرک های مسکونی از جمله مسکن مهر از طریق آموزش و پرورش به نوسازی مدارس اعلام می شود، گفت: در حال حاضر حدود ۷ تا ۸‌ پروژه آموزشی در مسکن مهر شهرجدید هشتگرد در حال ساخت است.
کد خبر: ۷۹۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷ 20 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به اینکه در پروژه های مسکن مهر شهر جدید هشتگرد عملیاتی کردن احداث ۲۰ مدرسه دیگر نیز در دستور است، افزود: قرار است نقشه های این مدارس توسط اداره کل نوسازی مدارس البرز آماده سازی شده و به مجریان کار ارائه شود.

وی گفت: عملیات اجرایی احداث مدارس جدید در قالب ۲۰ پروژه در مسکن مهر استان دو تا سه ماه آینده آغاز می شود و اجرای آن نیز دو سال به طول می انجامد.

دلاوریان با تاکید بر اینکه نیاز شهرک های مسکونی البرز از جمله مسکن مهر به وجود فضاهای آموزشی بیش از آنچه چیزی است که اکنون وجود دارد، بیان کرد: در این راستا به یقین احداث مدارس، مشکلی به نام کمبود معلم را پیش روی متولیان آموزشی می گذارد اما از طرفی تاثیرات مثبتی دارد و به عنوان نمونه سقف کلاس های درس را از ۴۰ نفر دانش آموز به ۲۰ نفر می رساند.

وی با اشاره به ۴ تبصره الحاقی ماده ۱۸ شوراهای آموزش و پرورش که اکنون بیش از چهار سال است اجرای آن لغو شده، گفت: این موارد انبوه سازان را مکلف می کرد که به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی یک واحد آموزشی احداث کنند، بر اساس این قانون که دیگر اجرا نمی شود در واقع محکم کاری در برابر تامین زیرساخت های آموزشی در پروژه های انبوه مسکن از جمله مسکن مهر داشتیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با بیان اینکه وجود این چهار تبصره در شوراهای آموزش و پرورش انبوه سازان را مکلف می کرد که قبل از دریافت پایان کار از شهرداری از سازمان نوسازی مدارس تائیدیه دریافت کنند اما متاسفانه این قانون متوقف شده است، افزود: حال اگر مجدد توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس این قانون احیا شود، موجب بهبود سرانه آموزشی در استانی مانند البرز خواهد شد.

دلاوریان در خصوص سهم اداره کل نوسازی مدارس البرز در ساخت ۷ تا ۸ پروژه آموزشی در حال ساخت در مسکن مهر شهر جدید هشتگرد، عنوان کرد: در این مورد تهیه نقشه ها و نظارت عالی با اداره کل نوسازی مدارس است و هزینه احداث پروژه ها و اجرای آن توسط مجریان و انبوه سازان این پروژه ها به انجام می رسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در پروژه های مسکن تنها جمعیت های پراکنده ای ساکن هستند و ظرفیت آپارتمان های ساخته شده از نظر جمعیتی هنوز جای خالی دارد، بیان کرد: به یقین در آینده ای نزدیک با پرشدن‌تمامی واحدها، کمبود فضاهای آموزشی در آنجا به شدت احساس خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در خصوص اینکه آیا شهرک مسکن مهر ماهدشت و ابریشم مشکل کمبود سرانه آموشی دارند یا خیر؟ افزود: اطلاعات این مورد در دست آموزش و پرورش است و نیازسنجی ها را این نهاد به ما اعلام می کند اما به یقین ممکن است در سطح این شهرک های مسکونی نیز مدارسی باشند که در آن‌ تعداد زیادی دانش آموزان در کلاس درس حضور دارند که این بر چگونگی یادگیری و آموزش آنها تاثیر دارد.

دلاوریان با اشاره به اینکه تراکم بالای جمعیت در پروژه های مسکن مهر بر افزایش تعداد فضاهای آموزشی تاکید دارد، گفت: با توجه به تعداد پروژه مسکن مهر موجود و همچنین وجود چند پروژه های شهرکی دیگر در استان اگر تمامی واحدهای آن پر شود، انبوسازان این پروژه ها باید بیش از ۳۰۰ فضای آموزشی ایجاد می کردند تا پاسخگوی نیازهای آموزشی در این شهرک ها باشد.

برچسب ها: مسکن مهر ، مدرسه ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار