پلیس‌راه تأکید کرد؛
در پی بارش‌های روزهای اخیر و همچنین برودت هوا در سطح استان سمنان، طبق اعلام پلیس‌راه، همراه داشتن زنجیر چرخ در تمام محورهای کوهستانی استان ضروری است.
کد خبر: ۷۹۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 20 November 2019
تردد کُند در گردنه‌های استان سمنان/ ضرورت همراه داشتن زنجیر چرخ

به گزارش تابناک سمنان: هم‌زمان با تداوم بارش برف و باران در سطح استان سمنان از روز شنبه تا شامگاه سه‌شنبه، غالب محورهای مواصلاتی استان لغزنده هستند و لذا برای تردد ایمن از این جاده‌ها توصیه پلیس‌راه به رانندگان همراه داشتن زنجیر چرخ است.

سامانه کم‌فشار بارشی از روز شنبه در سطح استان سمنان سبب بارش برف و باران و همچنین بوران و کولاک پراکنده شد و هم‌زمان با شامگاه سه‌شنبه بیشتر مسیرهای مواصلاتی سطح استان لغزنده هستند.

تردد کند در گردنه‌های استان سمنان

تردد در گردنه‌ها و مسیرهای کوهستانی هم‌اکنون به‌کُندی صورت می‌گیرد و پلیس‌راه به مسافران توصیه دارد که از سفر غیرضروری از طریق محورهایی چون فولاد محله، توسکستان و ... بپرهیزند.

همراه داشتن زنجیر چرخ در تمام محورهای استان سمنان الزامی است، همچنین به رانندگان توصیه می‌شود که از مبدأ سفر، تایر زاپاس خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند تا در صورتی الزام به استفاده از این ابراز، هم یک‌بار باز و بسته کردن آن را تمرین کرده باشند و هم یک تایر را به زنجیر چرخ مجهز می‌سازند که این امر با توجه به برودت شدید هوا و امکان بوران و برف ۵۰ درصد در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

رعایت سرعت و فاصله مطمئنه

علاوه بر زنجیر چرخ، رانندگانی که قصد تردد در محورهای استان سمنان به‌خصوص راه‌های کوهستانی و مرتفع رادارند باید حتماً از سلامت بخاری و برف‌پاک‌کن، همراه داشتن سوخت کافی، وضعیت سلامت خودرو و چراغ‌های آن، همراه داشتن پتو، لباس گرم و کمی غذای خشک اطمینان حاصل کنند.

کاهش باد لاستیک‌ها یا بالا آوردن ترمزدستی به‌هیچ‌وجه جایگزینی برای زنجیر چرخ برای تردد در محورهای لغزنده نیست و این کار غیرعلمی و مضر نباید توسط رانندگان صورت گیرد.

پلیس‌راه همچنین از مسافران می‌خواهد تا ضمن رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی به توصیه‌های پلیس هم توجه فرمایند و هرگز اصرار به تردد در مسیری که عوامل پلیس‌راه امکان انسداد آن را می‌دهند، نداشته باشند.

تمام راه‌های استان سمنان باز هستند

هم‌اکنون تمام محورهای استان سمنان باز هستند اما تردد در گردنه‌ها به دلیل بارش برف در روزهای قبل و یخ‌زدگی به‌کندی امکان دارد.

هم‌اکنون الزام به استفاده از زنجیر چرخ به‌جز در محورهای شمال مهدی‌شهر در دیگر محورها وجود ندارد اما همان‌طور که بیان شد، همراه داشتن زنجیر چرخ در تمام‌مسیرهای استان سمنان الزامی است.

هم‌زمان با شامگاه سه‌شنبه بارش برف در مسیر مهدی‌شهر و فولاد محله و همچنین محور سمنان-دامغان محدوده نعیم‌آباد گزارش‌شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار