معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه کاندیدا‌های انتخابات مجلس نباید وعده آنچنانی بدهند، گفت: ۴ هزار دیده‌بان پیشگیری از وقوع جرم در استان، هرگونه جرم در فضای جامعه را به ما اعلام می‌کنند.
کد خبر: ۸۰۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 25 November 2019
 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،بهمن مرادی‌فر، در رابطه با جرائم انتخاباتی در آستانه انتخابات مجلس، اظهار داشت: نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هشت روز مانده به انتخابات تا 24 ساعت قبل از روز برگزاری انتخابات، طبق قانون اجازه تبلیغات دارند.

وی گفت: تبلیغ باید در ستاد باشد؛ ستادی که در مرکز شهرها است، ابعاد پوسترها، بنرها و امثال آن نیز مشخص است که در مکان‌های که توسط شهرداری جانمایی شده نصب شوند؛ هرگونه اقدام خارج از این در قانون جرم‌نگاری شده، اگر گزارشی ارسال شود چنانچه مربوط به حوزه نیروی انتظامی باشد ورود پیدا می‌کند و اگر هم نیاز به ورود دستگاه قضا باشد، حتما ورود پیدا می‌کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه، با بیان اینکه فعالیت‌های هواداران و کاندیدا به دقت رصد می‌شود، افزود: خیلی از برخوردها و واکنش‌های دستگاه قضا بعد از برگزاری انتخابات صورت می‌گیرد که رسانه‌ای نمی‌شود،کسانی که مرتکب جرم شوند با آن‌ها برخورد می‌شود.

مرادی‌فر از نامزدهای انتخاباتی خواست که خود در وهله نخست نمادی از قانون‌مداری باشند و تاکید کرد: اگر کسی در ابتدا با قانون‌شکنی خود اعتقادی به قانون نداشته باشد، طبیعتا نمی‌شود از این افراد انتظار داشت که قانونی که توسط این افراد تصویب شود، قانونی پخته باشد.

* نامزدهای انتخابات مجلس وعده آنچنانی ندهند

وی با توصیه به نامزدهای انتخاباتی در دادن وعده و عید آنچنانی به مردم، تصریح کرد: کار اصلی نماینده قانون‌گذاری است، البته به عنوان وکیل مردم در مجلس حق مطالبه‌گری از مسؤولان و نهادها را دارند، باید وعده‌ای بدهند که انجام آن در شرح وظایف یک نماینده تعریف شده باشد و در شرایط فعلی کشور جزو مقدورات باشد.

* نامزدهای انتخابات التهاب‌آفرینی نکنند

معاون دادگستری استان کرمانشاه، پرهیز از نفی دیگری را دیگر توقع دستگاه قضا از نامزدها عنوان کرد و افزود: نامزدها دقت کنند صحبت‌هایشان تنها در راستای اثبات خودشان باشد، از التهاب‌آفرینی و تخریب دیگران با به میان کشیدن تنوع مذهبی، قبیله‌ای و نژادی اکیدا خودداری کنند.

وی اظهار داشت: توقع داریم نامزدهای انتخاباتی اقدامات پیشگیرانه را به‌ عمل آوردند تا فضا ملتهب نشود، در یک فضای آرام، بدون تنش، بدون دامن زدن به بحث‌های قبیله‌ای، نژادی، مذهبی و... اقدام به تبلیغ کنند.

مرادی‌فر یادآور شد: کسی که به مجلس راه می‌یابد نماینده تمامی مردم حوزه انتخابیه خود با هر نژاد و قومیتی است.

* تخلفات در فضای مجازی جرم‌نگاری شده است

وی دامنه جرم در فضای مجازی را خیلی وسیع‌تر از فضای حقیقی توصیف کرد و افزود: نامزدها به همان اندازه که در فضای حقیقی مراقب اعمال و کردار خود هستند، در فضای مجازی نیز مراقبت کنند، تخلفات در این فضا جرم‌نگاری شده و برخورد می‌شود.

مرادی‌فر توصیه‌ای نیز به هواداران داشت و گفت: هواداران در زمانی که فعالیت مجاز است کاندیدا را همراهی کنند و رعایت نظم جامعه را در نظر داشته باشند.

وی گفت: نزدیک به 4 هزار دیده‌بان پیشگیری در سطح استان داریم که هرگونه جرم در فضای جامعه اتفاق بیافتد به ما اعلام می‌کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه در پایان، متذکر شد: هیچکدام از مسؤولان و کارکنان دولت حق ندارند از بیت‌المال و امکانات دولتی برای تبلیغات کاندیدا یازدهمین دوره مجلس شورای استفاده کنند، هر گزارشی به دستگاه قضا برسد تا پایان خط رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/پ/ح

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار