مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از زیر کشت کلزا رفتن حدود چهار هزار هکتار از مزارع استان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 26 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شهریار قاسمی ، با بیان اینکه تاکنون 3730 هکتار کلزا در مزارع استان کرمانشاه کشت شده، گفت: 190 هکتار از این سطح در مناطق گرمسیر استان و در شهرستان‌های قصرشیرین و سرپلذهاب و مابقی در شهرستان‎های معتدل وسرد استان کشت شده‌ است.

قاسمی با اشاره به بسته شدن پرونده کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان، گفت: کشت کلزا  در مناطق گرمسیر استان نیز در روزهای پایانی است.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  گفت: بیشترین کلزای کشت شده در استان در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آباد غرب و روانسر است.

قاسمی در ادامه هدف‌گذاری انجام شده برای کشت کلزا در سال زراعی جاری را حدود 15 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: شرایط آب و هوایی نامناسب سال زراعی گذشته، سرمای اردیبهشت و تنش خشکی اواخر این ماه و نهایتا شیوع آفت سنک در مزارع کلزا در سال گذشته که منجر به کاهش عملکرد محصول شد، در کنار وجود محصولات رقیبی مثل یونجه، آفتابگردان آجیلی و... سبب کاهش سطح زیر کشت این محصول در سراسر کشور در سال زرعی جاری شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: با وجود کاهش سطح زیر کشت کلزا در استان کرمانشاه، کماکان این استان جزو پنج استان اول کشور از نظر سطح زیر کشت کلزا در سال زراعی جاری به شمار می‌رود.

وی در ادامه وضعیت مزارع کلزای استان را در حال حاضر خوب ارزیابی کرد و افزود: در بازدیدهایی هم که کارشناسان شرکت اورالیس فرانسه از مزارع کلزای استان داشتند، وضعیت این مزارع خوب ارزیابی شده است.

قاسمی در پایان از کلزا کاران خواست حتما مزارع خود را بیمه کنند تا در صورت بروز خسارت پشتوانه‌ای برای حمایت داشته باشند.
  

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار