حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت:از ابتدای سال تاکنون ۴۸ مورد وقف جدید به ثبت رسیده است که ۲۴ وقف انتفاعی و مابقی منفعتی است.
کد خبر: ۸۰۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 27 November 2019

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: نهادینه شدن فرهنگ وقف از اهداف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است که با ترویج و توسعه فرهنگ وقف،آشنایی شهروندان از این امر به سطح مطلوبی می رسد و لزوم آگاهی بخشی موجب ثبت موقوفات جدید در جامعه می شود.

وی خاطر نشان کرد:تفاوت وقف انتفاعی و منفعتی در این است که در وقف انتفاعی از عین مال وقف شده استفاده می شود مانند زمینی که وقف ساخت مسجد می شود اما در وقف منفعتی از درآمد مال وقف شده در امور خیریه استفاده می شود مانند خانه ای که وقف می شود تا از درآمد اجاره آن در صرف امور خیریه استفاده شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به موضوع نیات واقفین افزود:وقف کنندگان مال خود را در جهت نیات مذهبی،خیریه و اجتماعی به ثبت می رسانند که نیات مذهبی شامل توسعه و ترویج قرآن کریم،روضه خوانی و عزاداری،اطعام فقرا و نشر کتب دینی و مذهبی است.نیات خیریه نیز شامل کمک به زوار،کمک به دانش آموزان بی بضاعت،کمک به ایتام و کمک به بیماران بی بضاعت است.در نهایت دسته سوم نیات اجتماعی است که شامل کمک به مرمت و تعمیر حوزه های علمیه می شود.


 صالحی تصریح کرد:در سال جای در راستای اجرای نیات خیریه یک میلیارد تومان هزینه صرف خرید لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت شد.همچنین در راستای اجرای همین نیات ۱۵۰ میلیون تومان به بیماران بی بضاعت جهت خرید دارو و هزینه درمان کمک شد.در راستای نیات مذهبی نیز از محل موقوفات حاج محمد تقی اصفهانی تعداد ۲۰۰۰ نفر به کربلای معلی و در قالب دو اردو ۱۵۰ نفر به مشهد مقدس اعزام شدند.


وی ابراز کرد:اجرای نیات مذهبی به همین امر خلاصه نمی شود و در جهت توسعه و ترویج قرآن کریم مسابقات قرآنی و محافل انس با قرآن برگزار شد.دیگر رویدادی که منجر به اجرای نیات مذهبی شد مراسم اربعین حسینی بود که با برپایی موکب حسینی در مرز خسروی ۳۰۰ میلیون تومان صرف خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله شد.

صالحی در پایانبا بیان اینکه وصول اجور معوقه سبب حمایت هر چه بیشتر این اداره کل از جامعه هدف خواهد شد گفت:اجور معوقه موقوفات بالغ بر ۳ میلیارد تومان است که در صورت وصول این معوقات تمامی آن در راستای اجرای نیات واقف هزینه می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار