احمدعلی هراتی در همایش بزرگ تکریم کتابداران و فعالان عرصه کتابخوانی که در سالن اجتماعات کتابخانه امیرکبیر کرج برگزار شد، اظهار کرد: در شهر آسارا حدود ۷ تا ۸ ماه از افتتاح کتابخانه آنجا می گذرد و در این مدت با همکاری خوب شهرداری آسارا با اجرای برنامه های سفیران کتاب و پیک کتاب، توانسته‌ایم کتاب را به درب منازل ببریم.
کد خبر: ۸۰۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 28 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در تعریف کتاب و اهمیت آن گفت: کتاب مجموعه ای از تلخی ها و شیرینی ها، زشتی ها و زیبایی ها، موفقیت ها و شکست ها بدون هیچگونه قضاوتی است و کتاب انتقال دهنده باورها، ارزش ها و فرهنگ است.

وی گفت: سال گذشته در البرز در سایه وفاق و همدلی مسئولین البرزی تصمیمات خوبی دنبال شد از جمله اینکه نشستی با مجمع نمایندگان استان البرز در خصوص کتاب و کتابخوانی داشتیم و طی آن مطالبات این حوزه از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص توسعه فضاهای کتابخانه ای بیان شد که از مهمترین این موارد کلنگ زنی کتابخانه مرکزی البرز در شهر کرج بود که عملیاتی شد.

وی در ادامه توضیح داد: کتابخانه مرکزی استان قرار است در عرصه ۱۰ هزار مترمربعی ساخته شود که خوشبختانه کارهای آن در حال انجام است و طی برنامه زمان بندی شده مراحل ساخت آن پیش خواهد رفت.

هراتی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳ پروژه کتابخانه ای در شهرها و نقاط مختلف البرز از جمله نظرآباد، هشتگرد، چهارباغ، مهدی آباد، فردیس و ... در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه پروژه ایجاد کتابخانه تخصصی کودک در فردیس اجرا شده است، افزود: در کشور به تعداد انگشتان دست از این دست کتابخانه های تخصصی ویژه کودکان وجود دارد. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در پایان گفت: در حال حاضر برای اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی یک بخش و فضای کتابخانه ای نیز برای استفاده نابینایان در مجاورت کتابخانه امیرکبیر شهر کرج وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار