رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: به دلیل افزایش آلایندگی ها و وارونگی هوا، تردد کامیون در معابر شهری البرز ممنوع شد.
کد خبر: ۸۰۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 30 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سرهنگ غلامعلی شرق اظهار داشت: بر این اساس  طی امروز و فردا یکشنبه هرگونه تردد وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری استان ممنوع شده است.

طی برنامه ریزی صورت گرفته خودروهای حامل بتن نیز طی این ۲ روز فعالیت نخواهند داشت.

سرهنگ شرق خاطرنشان کرد که  طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد  اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.
پلیس راهنمایی و رانندگی هر سال در فصول مختلف سال به علت پایداری وارونگی هوا اقدام به اجرای طرح تشدید         برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می کند.

خودروهایی که عمر آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.
شرق افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

طی سال جاری بیش از ۱۹ هزار وسیله نقلیه به دلیل نداشتن معاینه فنی و آلایندگی وسیله نقلیه اعمال قانون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.
چنانچه وسیله نقلیه دارای نقص فنی باشد و ادامه حرکت آن سبب آلودگی بیشتر شود، توقیف و به تعمیرگاه منتقل تا نسبت به رفع نقص اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار