رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: در هشت ماه سپری شده از سال جاری ۸۶ شهروند کرمانشاهی بر اثر سوانح درون شهری جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۸۰۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 01 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فضل الله شیری" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بالغ بر 80 درصد افراد را نیز عابران پیاده تشکیل می دادند که در برخورد با وسایل نقلیه جان خود را از دست داده اند.
وی ادامه داد: در این مدت یک هزار و 793 نفر نیز بر اثر سوانح درون شهری آسیب دیدند که بازهم اکثر آنها را عابران پیاده تشکیل می دهند.


سرهنگ شیری همچنین با انتقاد از ضعف تسهیلات ترافیکی شهر کرمانشاه، افزود: در کلانشهر کرمانشاه تنها 2 پل عابر پیاده مکانیزه (برقی) وجود دارد که آنها نیز بیشتر اوقات به دلیل نقص فنی قادر به سرویس دهی نیستند.


رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: با وجود تصادفات زیادی که در معابر شهری استان خصوصا شهر کرمانشاه رخ می دهد مسئولان شهری و متولیان امر لازم است با ایمن سازی و کانالیزه کردن محل های عبور، تبدیل عبور عرضی همسطح عابران به غیرهمسطح، نمایان سازی مسیر تردد عرضی و استفاده از چراغ راهنمای عابر در تقاطع های پرتردد نسبت به ایمن سازی مسیر حرکتی عابران پیاده اقدام کنند.


وی همچنین به نقش عابران پیاده در کاهش سوانح نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از پل هنگام عبور از عرض جاده خصوصا در بزرگراه ها مسئله بسیار مهمی است که متاسفانه خیلی ها به آن توجهی ندارند.


سرهنگ شیری در پایان گفت: اکثر تصادفات درون شهری میان خودرو و عابران پیاده ناشی از عدم توجه به جلو رانندگان است که آن هم به دلیل استفاده از تلفن همراه، صحبت با دیگر‌‌ سرنشینان، خوردن و آشامیدن، توجه بیش از اندازه به مناظر اطراف و گوش دادن موسیقی با صدای بلند است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار